شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴
«پای حرف‌های حروف» به نمایشگاه کشیده شد

سیدمحمدامین جعفری، با دو دفتر شعر «تا انتهای بی‌نهایت» و «پای حرف‌های حروف» به بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آید. وی دو مجموعه شعر دیگر نیز در دست انتشار دارد.-

جعفری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: «تا انتهای بی‌نهایت» مجموعه‌ای از شعرهای سپید من پیرامون مضامین پایداری را شامل می‌شود و از سوی انتشارات فصل پنجم در نمایشگاه کتاب امسال ارایه خواهد شد. در این دفتر حدود 28 قطعه شعر آمده است.

وی در ادامه توضیح داد: دفتری از سروده‌های سپیدم پیرامون مضامین اجتماعی را در دفتری با عنوان «پای حرف‌های حروف» گردآورده‌ام. این مجموعه در برگیرنده حدود 36 قطعه شعر سپید است و از سوی انتشارات سوره مهر برای نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود. اشعار این دفتر در حقیقت کوتاه سروده‌های من هستند.

این دو دفتر چهارمین و پنجمین مجموعه شعرهای جعفری به حساب می‌آیند. وی درباره ساختار این دو دفتر اظهار کرد: این دو دفتر از نظر اندیشه‌ای تفاوت چندانی با مجموعه‌های پیشین من ندارند، اما از نظر فرم یا ساختار، زبان صمیمی‌تری را در این اشعار به‌کار گرفته‌ام.

این شاعر در ادامه از انتشار دو مجموعه شعر دیگرش خبر داد و تشریح کرد: مجموعه‌ اشعارم با عنوان «تمام سهم من از نفت» از سوی نشر تکا در دست انتشار است و شاید به نمایشگاه کتاب امسال برسد. این مجموعه تمامی سروده‌های کلاسیک و نو پیرامون مضامین اجتماعی، عاطفی، آیینی و پایداری را در برمی‌گیرد، که در دفترهای پیشینم نیز به چاپ رسیده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین مجموعه‌ای از اشعار عاطفی‌ام در دفتری با عنوان «دو ماهی در مهتاب» از سوی نشر شانی مراحل انتشار را طی می‌کند. این مجموعه نیز حدود 47 قطعه شعر سپید را شامل می‌شود. 

جعفری در پایان افزود: علاوه بر این آثار گردآوری و تدوین 30 سال شعر پایداری استان فارس نیز در کتابی با عنوان «عشق روی شانه‌های کلمات» به پایان رسیده و آن‌را برای چاپ به انتشارات رخشید شیراز سپرده‌ام.

سید‌محمد امین جعفری متولد سال 1357 و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته «حقوق قضایی» است.

پیش‌تر از این شاعر چهار مجموعه شعر با عنوان‌های «یک کاسه اقیانوس»، « رها‌تر از نسیم»، «حرف‌های داخل قاب» و «چتر عطر باران را می‌پراند» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط