چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸
روايت «افسانه‌ها و قصه‌هاي ملل» در نمايشگاه كتاب

چهار جلد جديد از مجموعه‌ي «افسانه‌ها و قصه‌های ملل» تا زمان برگزاري نمايشگاه كتاب تهران از سوی انتشارات پنجره منتشر مي‌شود. اين ناشر دو عنوان ديگر از مجموعه‌ي «بچه‌ي دست و پا چلفتي» را هم به دست مخاطبان مي‌رساند.

ايبنا نوجوان: انتشارات پنجره كه از سال گذشته انتشار مجموعه‌ي افسانه‌ها و قصه‌هاي ملل را آغاز كرده بود، امسال چهار عنوان جديد از اين مجموعه را در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه مي‌كند.

فاطمه ستوده در اين‌باره توضيح داد: تاكنون 12 جلد از اين مجموعه منتشر شده و چهار جلد ديگر هم تا نمايشگاه كتاب امسال منتشر مي‌شوند كه عبارتند از «افسانه‌هاي مردم انگليس»، «افسانه‌هاي مردم سرخ‌پوست آمريكا»، «افسانه‌هاي مردم سفيد پوست آمريكا» و «افسانه‌هاي مردم ولز». كتاب «افسانه‌هاي مردم ايران» كه توسط «جميله فراهاني» تاليف شده بود هم بعد از نمايشگاه بازچاپ مي‌شود.

مجموعه «افسانه‌ها و قصه‌هاي ملل» توسط نويسندگان مختلف نوشته شده و شامل داستان‌ها و افسانه‌هاي كهن كشورها و سرزمین‌هایی مانند دانمارک، لهستان، نروژ، چين، ايرلند، روسيه، يونان، قطب شمال و اسكاتلند است. 

كتاب‌هاي اين مجموعه به سرپرستي شهرام اقبال‌زاده و با همكاري مترجماني مانند محمد شمس، پگاه اقبال‌زاده، عذرا جوزاني و عرفان حسن‌زاده به فارسي ترجمه شده است.

اين گروه مترجمان در حال ترجمه‌ي چند جلد ديگر از مجموعه هستند كه به مرور منتشر مي‌شوند.

انتشارات پنجره تاكنون كتاب‌هايی مانند «افسانه‌هاي مردم كره»، «افسانه‌هاي مردم ايرلند»، «افسانه‌هاي مردم ايتاليا»، «افسانه‌هاي مردم نروژ»، «افسانه‌هاي مردم چين»، «افسانه‌هاي مردم هندوستان» و «افسانه‌هاي مردم لهستان» را از اين مجموعه منتشر كرده است.

اين ناشر دو عنوان ديگر از مجموعه‌ي «بچه‌ي دست و پا چلفتي» را نيز به نمايشگاه كتاب مي‌آورد. 

اين كتاب‌ها «بچه‌ي دست و پا چلفتي و حقيقت ناخوشايند» و «بچه‌ي دست و پا چلفتي در محاصره‌ي كولاک» نام دارند كه جلدهاي پنجم و ششم اين مجموعه محسوب مي‌شوند.

اين اثر از «جف كيني» را «شقايق قندهاري» ترجمه كرده كه پيش از اين هم كتاب‌هاي «بچه‌ي دست و پا چلفتي و دفتر يادداشت»، «بچه‌ي دست و پا چلفتي كلافه شده»، «بچه‌ي دست و پا چلفتي و داداش بزرگه» و «بچه‌ي دست و پا چلفتي در تعطيلات تابستان» با ترجمه‌ي او منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها