چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
«کتاب ماه کلیات» در ایستگاه صد و هفتاد و دوم

يكصد و هفتاد و دومين شماره نشریه «کتاب ماه کلیات: اطلاعات، ارتباطات و دانش» ویژه فروردين سال جديد توسط خانه کتاب منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) در سخن نخست این ماهنامه، مطلبي از دکتر داریوش مطلبی آورده شده است.

پرونده ويژه اين شماره از مجله به تاريخ مطبوعات اختصاص دارد. مطبوعه‌پژوهي در ايران «گفت‌و‌گو با سيدفريد قاسمي» به قلم مهدي جعفري خانقاه، نخستين روزنامه كرمانشاهي كدام است؟، نوشته محمدحسين شيريان، نقش شب‌نامه‌ها در تغييرات اجتماعي نوشته گيتا علي‌آبادي و سيستم توزيع روزنامه‌هاي اصفهان نوشته مجيد غلامي از جمله عناوين اين پرونده است.

همچنين مطالب ديگري با عناوين «سه دهه با مطبوعات فارسي زبان مهاجران افغانستاني در جهان» تاليف اميدعلي مسعودي، گنجينه مطبوعات ملك: فهرست‌نامه‌ نشريات كتابخانه و موزه ملي ملك تاليف مهران آشوري، مطبوعات در جهان اسلام نوشته مريم پژوه و ماخذشناس مطبوعات فارسي زبان خارج از كشور اثر مهدي جعفري خانقاه در يكصد و هفتاد و دومين شماره كتاب ماه كليات منتشر شده است.

در بخش نقد و بررسی کتاب‌های فارسی این شماره از ماهنامه، مطالبی با عنوان‌های «آثار الشعراء» به قلم سيدصادق حسيني اشكوري و «نگاه مديريتي به ارتباطات علمي» نوشته محمد خندان به چاپ رسیده است.

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان «شایسته ترجمه» دو مطلب با عناوین «پژوهش كيفي: راهنما طراحي و اجرا» به كوشش یزدان منصوریان و «كتابخانه علمي: پيشرفت‌هاي گذشته و تغييرات آينده» با تلاش سهيلا گنج خانلو منتشر شده است.

در بخش مقالات این شماره از نشریه مطلبي با عنوان «اصطلاح‌نامه‌اي روي وب: تحولات و روندهاي جاري» نوشته علي‌اصغر شيري و كرافورد روي و با ترجمه سيدمهدي طاهري، عليرضا اسفندياري مقدم، بهروز بيات و ... پرداخته شده است.

در بخش همایش‌های پیش رو نيز «معرفی همایش‌های بین‌المللی حوزه كليات» نوشته شیما مرادی آورده شده است.

در بخش گزارش نيز گزارش‌هایی با عناوین آيين پاياني بيست‌ونهمين دوره جايزه كتاب سال و نوزدهمين دوره جايزه جهاني كتاب سال، برنامه‌ريزي استراتژيك در كتابخانه‌ها و سازمان‌هاي اطلاع‌رساني و ... منتشر شده است.

کتاب ماه کلیات، ماهنامه‌ای است که به سردبیری داریوش مطلبی و به صاحب امتیازی خانه کتاب منتشر می‌شود و شماره اخير آن در 118 صفحه به بهای 1200 تومان در كتابفروشي‌ها و مطبوعه فروشي‌ها عرضه مي‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها