یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸
مقايسه عرفان كريشنامورتي با اسلام

كتاب «عرفان كريشنامورتي، نقد و بررسي آن از ديدگاه اسلام» منتشر شد. نويسنده اين اثر با برشمردن مولفه‌ها و آموزه‌هاي اصلي عرفان كريشنامورتي، در مقام مقايسه آن با اسلام و اثبات بي‌اصالتي اين عرفان برآمده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، جريان‌هاي معنوي هندي از جمله عرفان‌هايي‌اند كه با اقبال زيادي در سراسر جهان از جمله ايران مواجهند. يكي از اين جريان‌هاي نو همان است كه «جيدر كريشنامورتي» آن را ايجاد و رهبري كرد.

كتاب «عرفان كريشنامورتي، نقد و بررسي آن از ديدگاه اسلام» نوشتاري است كه با مقايسه اصلي‌ترين مباني اين عرفان با اسلام مي‌كوشد كذب بودن آن را نشان دهد.

مهدي قهرمان نويسنده كتاب، پس از بيان سرگذشت‌نامه‌اي از كريشنامورتي، مباني عرفان وي را درباره خدا، انسان، عشق و رياضت بيان و سپس آن‌ها را با نظرات اسلام درباره اين موضوعات مقايسه كرده است.

در واقع نويسنده به دنبال پاسخ اين سوال است كه عرفان كريشنامورتي و آموزه‌ها و جاذبه‌هاي آن چيست و از نظر دين اسلام تا چه اندازه قابل نقد است.

چاپ نخست كتاب «عرفان كريشنامورتي، نقد و بررسي آن از ديدگاه اسلام» با شمارگان 1000 نسخه، 416 صفحه و با بهاي 73000 ريال از سوي انتشارات بوستان كتاب منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط