شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
«زیبایی‌شناسی و سیاست» منتشر می‌شود

کتاب «زیبایی‌شناسی و سیاست» که شامل پنج مقاله اعضای مکتب فرانکفورت درباره زیبایی‌شناسی است، با ترجمه ابراهیمیان توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.-

ابراهیمیان با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این کتاب شامل پنج مقاله از اندیشمندان مکتب فرانکفورت از جمله والتر بنیامین، ارنست بلوخ، تئودور آدورنو و گئورگ لوکاچ به همراه مقاله‌ای از برشت است و در قالبی منسجم ارتباط بین زیبایی‌شناسی و سیاست را بررسی می‌کند.

وی افزود: این کتاب توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد. همچنین یک کتاب درباره ارتباط بین زیبایی‌شناسی و تغییر و تحولات اجتماعی  در دست تالیف دارم که امیدوارم آن‌را تا پایان سال جاری منتشر کنم، چرا که جای خالی آن در بین منابع تخصصی این حوزه بسیار به چشم می‌آید.

ابراهیمیان مدرک دکترای هنرشناسی از هلند دارد و در دانشکده‌های مختلف هنری مشغول به تدریس است. پیش از این به قلم ابراهیمیان، ترجمه کتاب‌های «سنت و احیا» نوشته ژیلبر دوبوشه، «نقد تئاتر» نوشته ایروینگ واردل، «نقدی بر کمدی‌های اولیه شکسپیر» نوشته درک تراورسی و همچنین کتاب‌های تالیفی«نقد تئاتر از نظر تا عمل» و «هنر و ماورا» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها