دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
روز جهانی کتاب کودک گرامی داشته می‌شود

شورای کتاب کودک، به مناسبت روز جهانی کتاب کودک، امروز دوشنبه (14 فروردين) برنامه‌ای را با حضور دست‌اندرکاران این حوزه برگزار می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی شورای کتاب کودک، این شورا به مناسبت روز جهانی کتاب کودک، مراسمی را با حضور فعالان این عرصه برگزار می‌کند.

در این آيين که در کتابخانه تحقیقاتی شواری کتاب کودک برگزار می‌شود، پیام‌های نوروزی، پیام و شعار روز جهانی کتاب کودک 2012 و گزارشی اجمالی از برندگان و فینالیست‌های جایزه اندرسن 2012 ارايه خواهد شد.

در بخش دیگری از این برنامه، شرکت‌کنندگان با زندگی و آثار محمدعلی بنی اسدی، نامزد ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن 2012 ـ در بخش تصويرگري ـ آشنا می‌شوند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند از ساعت 16 تا 18 به کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک واقع در خیابان انقلاب اسلامي، خیابان ابوریحان، خیابان شهید وحید نظری، شماره 31 مراجعه کنند.

روز جهانی کتاب کودک همه‌ساله در روز دوم آوریل برابر چهاردهم فروردین و به مناسبت زادروز هانس کریستین اندرسن، نویسنده نامدار کتاب‌های کودکان برگزار می‌شود.

شعبه‌های ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در کشورهای گوناگون برای بزرگداشت مقام کتاب کودک و ادبیات کودک و نوجوان مراسمی را در این روز برگزار می‌کنند. در ایران نیز شورای کتاب کودک عهده‌دار برگزاری این مراسم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها