یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
«عدالت فرهنگی از دیدگاه امام خمینی(ره)» کتاب شد

بررسی «عدالت فرهنگی از دیدگاه امام خمینی(ره)» در قالب کتابی منتشر شد. این نوشتار نتایج نشستی است که با سخنرانی حجت السلام والمسلمین دکتر سیدعلی حسینی برگزار شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیدعلی حسینی در این سخنرانی با ارایه دیدگاه قرآن کریم، سیره معصومان و امام خمینی (ره) به طرح راه های دستیابی به عدالت فرهنگی می پردازد.

حسینی در پایان سخنرانی خود با پرسیدن این سوال که «راه رسیدن و نیل به عدالت فرهنگی چیست؟» به جمع بندی مباحث می پردازد و می گوید:« دستیابی به عدالت فرهنگی کار آسانی نیست و راهبرد آن جهاد فرهنگی است و همانطور که در آیه آمده است، جهاد فرهنگی بسی بزرگ و دشوار است و آثار آن نیز بزرگ، گران و ماندگار خواهد بود؛ دستمایه و سرمایه جهاد فرهنگی باور ها، ارزش ها، تعالیم و معارف قرآنی است که باید با کوشش مداوم و گسترده و تحمل رنج ها به مردم منتقل و بر فهم، اطلاعات و آگاهی های مردم افزوده گردد.»

موضوعاتی مانند «تعاریف عدالت»،«تعریف عدالت فرهنگی»،«اهمیت و فضیلت عدالت در قرآن» و «عدالت فرهنگی از دیدگاه امام خمینی(ره)» از جمله مبحث های مطرح شده در این سخنرانی اند.

چاپ نخست کتاب «عدالت فرهنگی از دیدگاه امام خمینی(ره)» را انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با شمارگان 500 نسخه، 47 صفحه و به بهای 6600 ریال روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط