پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
گفت‌وگو با شاعران معاصر درباره شعر مقاومت اسلامي

«از پايداري تا پرواز» عنوان کتابي با موضوع گفت‌وگو با شاعران معاصر درباره شعر مقاومت اسلامي است كه به كوشش رضا اسماعيلي تدوین و از سوي انتشارات روايت فتح منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) هر مصاحبه «از پايداري تا پرواز» با معرفي كوتاهي از شاعر مورد نظر آن گفت و گو و آثارش آغاز مي‌شود.

اين كتاب گفت‌وگوهایی با 15 شاعر نظير «حسين اسرافيلي»، «صابر امامي»، «بهروز سپيدنامه»، «عبدالرحيم سعيدي راد»، «حميد سبزواري»، «عليرضا قزوه»، «سلمان نظافت يزدي»، «كامران شرف شاهي» و «شهرام مقدسي» را دربر دارد كه در آن ها درباره مباحثي همچون شعر مقاومت، معناي مقاومت، ويژگي‌هاي مقاومت اسلامي در ادبيات ايران، شعر مقاومت بين‌الملل، پيام محوري ادبيات مقاومت و پايداري به بحث و تبادل نظر پرداخته شده است.

«عبدالرحيم سعيدي راد» درباره نحوه تقويت انتشار شعر شاعران مقاومت و پايداري گفته است: «براي گسترش و انتشار آثار اهل قلم مشرق زمين، راه‌هاي فراواني وجود دارد كه اساسي ترين و ضروري ترين آن‌ها در شرايط فعلي رسيدن به زبان مشترك بين‌الملل است. اين زبان مشترك همان ترجمه آثار است.»

چاپ نخست كتاب «از پايداري تا پرواز» در قطع رقعي و 145 صفحه با شمارگان 2200 نسخه و بهاي 28 هزار ريال از سوي انتشارات روايت فتح منتشر شده است.

رضا اسماعيلي جز این اثر، کتاب «از واژه‌ها تا فرياد: گفت‌وگو با شاعران معاصر درباره شعر مقاومت اسلامي» را نیز تدوین کرده که این کتاب توسط ناشر کتاب جدیدش، تاکنون 2 نوبت چاپ را پشت سر گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط