چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
بخش «ترکی استانبولی» ایبنا رسما آغاز به کار کرد

بخش «ترکی استانبولی» خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) که از چندی پیش فعالیت آزمايشي خود را آغاز کرده بود، امروز چهارشنبه ۲۴ اسفند با حضور برخی از اعضای فرهنگی سفارت ترکیه در جمهوری اسلامی ایران، رسما آغاز به کار کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با راه‌اندازی این بخش، خبرگزاری کتاب اخبار فرهنگی مربوط به کتاب ایران را به پنج زبان فارسی، انگلیسی، اسپانیایی، عربی و ترکی استانبولی مخابره می‌کند. 

خبرگزاری كتاب با هدف اطلاع رسانی فعالیت‌های مكتوب و شناساندن نخبگان، مولفان، فعالان حوزه نشر به مخاطبان غیر فارسی زبان و نیز انتقال اخبار ارزشمند فعالیت‌های مرتبط با كتاب در سایر كشورها، پس از راه اندازی دو بخش «انگلیسی» و «عربی» در سال‌های گذشته بخش زبان اسپانیایی خود را در سال ۱۳۸۹ افتتاح کرد و امسال نیز زبان ترکی استانبولی را به بخش‌های خبری خود افزوده است.

در مراسم افتتاح بخش ترکی «ایبنا» دبیر دوم امور سیاسی و فرهنگی سفارت ترکیه و برخی دیگر از اعضای این سفارت‌خانه حضور داشتند. این مراسم عصر امروز چهارشنبه ۲۴ اسفند ساعت ۱۷ در خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) برگزار شد. 

پیش از این بخش‌ انگلیسی «ایبنا» با حضور دكتر محسن پرویز، معاون سابق امور فرهنگی وزارت ارشاد، بخش عربی، با حضور دكتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش اسپانیایی با حضور علی‌اکبر اشعری، رییس وقت کتاب‌خانه ملی ایران، افتتاح شده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها