دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
كتاب «فلسفه تعليم و تربيت اسلامي» رونمايي مي‌شود

نشست نقد و بررسي كتاب «فلسفه تعليم و تربيت اسلامي» سه‌شنبه (23 اسفند) برگزار خواهد شد. اين كتاب زير نظر آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي تاليف شده و محصول 60 سال مطالعه وي است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از تارنماي تخصصي علوم تربيتي «رب»، «فلسفه تعليم و تربيت اسلامي» به تازگي منتشر شده و حاصل تلاش حجج السلام مجتبي مصباح، محمود فتحعلي و حسن يوسفيان است. اين كتاب زير نظر آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي تاليف شده و محصول 60 سال مطالعه وي محسوب مي‌شود.

در بخش نخست اين اثر، مفاهيم تعليم و تربيت و فلسفه آن و همچنين تعليم و تربيت اسلامي و فلسفه آن بررسي شده‌اند. در بخش دوم به مباني معرفت‌شناختي، هستي‌شناختي، الهياتي، انسان‌شناختي و ارزش‌شناختي تعليم و تربيت اسلامي پرداخته شده است و بخش سوم نيز تبيين اهداف، اصول، ساحت‌ها، مراحل، عوامل، موانع و روش‌هاي تعليم و تربيت اسلامي را دربر مي‌گيرد.

اين كتاب توسط انتشارات مدرسه، وابسته به سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي در 540 صفحه و به بهاي 70000 ريال به چاپ رسيده است.

تحريريه تارنماي تخصصي علوم تربيتي «رب» دومين جلسه رونمايي‌اش را به اين كتاب اختصاص داده است. تبيين جايگاه اين اثر از نگاه جامعه علمي كشور و مقايسه اين اثر با آثار مشابه، محورهاي اين برنامه‌اند كه توسط نويسندگان كتاب بررسي مي‌شوند.

رونمايي از كتاب «فلسفه تعليم و تربيت اسلامي» سه‌شنبه (23 اسفندماه) ساعت 10 صبح در اتاق شورای دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران واقع در تقاطع بزرگراه چمران و جلال آل‌احمد، روبه‌روی كوی نصر، نبش خيابان نسيم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط