یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
اريك اورسنا مدير نمايشگاه كتاب بريو 2012 شد

پس از برگزاري نمايشگاه بزرگ كتاب بريو 2011 به رياست آنتوان گاليمار امسال برپايي اين رويداد فرهنگي به اريك اورسنا برنده گنكور و عضو فرهنگستان زبان و ادبيات فرانسه سپرده شده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از اكسپرس فرانسه، سي و يكمين نمايشگاه كتاب بريو در سال 2012 از 9 تا 11 نوامبر (21-19 آبان 91) به رياست اريك اورسنا برنده جايزه گنكور 1988 و با عرضه بيلان نشر زمستاني و تابستاني فرانسوي سال 2012 برگزار مي‌شود.

فيليپ ناوش، نماينده شهرداري بريو عنوان مي‌كند: پس از برگزاري استثنايي سي‌امين دوره نمايشگاه سالانه كتاب و صدمين سالگرد تأسيس انتشارات گاليمار اميد آن داريم اين بار رياست نمايشگاه را به نويسنده‌اي بزرگ با افق‌هاي عالي بسپاريم. همراه با اريك اورسنا برنامه‌اي ادبي، فرانسوي زبان و دريايي براي سي و يكمين دوره طرح خواهيم كرد.

اورسنا كه از سال 1998 به بعد در پي درگذشت ژاك-ايو كوستو كرسي شماره 17 فرهنگستان زبان و ادبيات فرانسه را به دست آورد، از سوي فرانسوا ميتران رييس‌جمهور سال‌هاي نه چندان دور فرانسه نيز به عنوان مشاور فرهنگي برگزيده شده بود.

او سال 1988 با رمان «نمايشگاه استعماري» به دريافت جايزه ادبي گنكور نائل آمد و به تازگي هم با انتشار اثر تازه «بر جاده كاغذي، خلاصه كوتاهي از جهاني‌سازي» (نشر استوك) در جايگاه ششم آثار پرفروش هفته اخير فرانسه جاي گرفت.

اين نويسنده و صاحبنظر كه اكنون رياست مركز دريايي روشفور فرانسه را بر عهده دارد مدتي هم در اداره رولان دوما وزير امور خارجه فرانسه در دوران فرانسوا ميتران سفير فرانسه در امر گسترش دموكراسي در آفريقا و برقراري روابط سازنده و پايدار بين اروپاي جنوبي و مراكش بود. نمايشگاه كتاب بريو نيز در نظر دارد در دوره تازه‌اش ادبيات آفريقايي آن سوي مديترانه را در كانون توجه قرار دهد.

اريك اورسنا همراه با 350 نويسنده و روزنامه‌نگار فرانسوي برنامه فشرده‌اي شامل ديدار و گفت‌وگو، ميزگرد، سخنراني و عرضه آثار تازه در نمايشگاه بريو ارايه خواهند كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها