شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
تاثير غذاهاي ناسالم بر اعضاي بدن كتاب شد

محمد دريايي، مولف و مترجم حوزه تغذيه از نگارش كتاب «فست‌فودها (سم‌فودها) و نوشابه‌هاي ناگوار» خبر داد و گفت:‌ در اين كتاب استانداردهاي مواد غذايي سالم و تاثيرات موادغذايي ناسالم و فست‌فودها بر اعضاي بدن به طور كامل شرح داده شده است.-

دريايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت:‌ امروزه عادت غذايي بسياري از مردم جامعه به استفاده از پيتزاها، سوسيس‌ها، كالباس‌ها، همبرگرها و انواع مرغ‌هاي هورموني تغيير كرده است.

وي افزود: همچنين رواج استفاده از نوشابه‌هايي كه از رنگ‌هاي غيرطبيعي، گازها و مواد ناسالم توليد مي‌شوند در سبد غذايي خانوار موجب اختلالات بسياري در سيستم عصبي افراد شده است.

دريايي با بيان اين‌كه مواد فست‌فودها و تنقلات مضر به مرور زمان موجب بر هم ريختن سيستم متابوليسم بدن مي‌شود، اظهار كرد: استفاده از انواع و اقسام پفك‌ها و چپيس‌ها، روغن‌هاي جامد، شيريني‌ و شكلات‌هاي رنگارنگ ضررهاي بسياري براي بدن دارد.

وي تصريح كرد: در اين كتاب مضرات استفاده از غذاهايي كه با روغن‌هاي مايع گياهي تهيه مي‌شوند، تقلب‌هاي غذايي، تقلب در برنج، آرد، زعفران و نوشابه‌هاي خوراكي و ... كه موجب بروز بيماري‌هاي صعب‌العلاج مانند سرطان مي‌شوند، بيان شده است.

دريايي با اشاره به مباحث اين كتاب، يادآور شد: در اين اثر علاوه بر ذكر موادغذايي ناسالم، جايگزين هر مواد غذايي نيز معرفي شده است تا افراد با مصرف اين مواد غذايي، بيماري‌ها و ناراحتي‌هاي گوارشي را از خود دور كنند.

وي با ذكر مثالي درباره پفك گفت:  در اين كتاب آمده است، مصرف پفك موجب چاقي مي‌شود، فشار خون را افزايش داده و در دراز مدت موجب بروز آلزايمر در افراد مي‌شود، در حالي كه مي‌توان به عنوان تنقلات از موادي مانند خرما، توت خشك، نخودچي و كشمش و ... استفاده كرد.

دريايي ، درباره منابع مورد استفاده براي نگارش اين كتاب، توضيح داد: از منابع داخلي و خارجي، مستندات علمي روز دنيا و همچنين طب سنتي در اين كتاب استفاده شده است.

به گفته وي، كتاب «فست‌فودها (سم‌فودها) و نوشابه‌هاي ناگوا» تا پايان سال به همت انتشارات سبحان نور منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها