سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۸
نخستین جایزه پژوهش «پروفسور آقابزرگ» برگزار شد

نخستین دوره جایزه پژوهش «پروفسور آقابزرگ» برگزار شد. در این مراسم از «دفتر دوم فردوسی‌پژوهی» رونمایی و از نویسندگان این اثر قدر داني به عمل آمد. همچنین جایزه ویژه پژوهش «پروفسور آقابزرگ» به پنج تن از شاهنامه‌پژوهان اهدا شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نخستین دوره جایزه پژوهش «پروفسور آقابزرگ» همراه با رونمایی از کتاب «دفتر دوم فردوسی‌پژوهی»، معرفی برترین آثار پژوهشی کشور در زمینه فردوسی‌‌شناسی و رونمایی از تندیس «پروفسور آقا بزرگ» عصر سه شنبه 16 اسفند 90 در تالار همایش‌های پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی با حضور جمعی از شاهنامه‌پژوهان ایران و جهان برگزار شد.

در این مراسم چهره‌هایی چون میرجلال‌الدین کزازی، محمد حسین توسی‌وند، حمیدرضا شایگان‌فر، داوود اسپرهم، عزیزالله جوینی، سیدضیاء‌الدین هاجری و سرفراز غزنی حضور داشتند.

رونمایی از تندیس برنزین پروفسور آقابزرگ در کنار رونمایی از کتاب، اجرای برنامه‌های هنری، شاهنامه‌خوانی و ضرب و نقل، پخش کلیپ‌های مختلف، تجلیل از چهار تن از شاهنامه‌‌پژوهان برجسته کشور و اهدا لوح به فرزند مرحوم ایرج افشار و خانواده مرحوم حسین آقابزرگ از بخش‌های مختلف این مراسم بودند.

در این برنامه حجت‌الاسلام محمدجواد ادبی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی  درباره ضرورت به روز کردن زبان فردوسی در زندگی امروزی و تطبیق معیارهای کهن با روش‌های نو در زندگی امروزی سخن گفت.

یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی نیز اشاره‌ای به چگونگی شکل‌گیری بنیاد فردوسی داشت. وي همچنین در بخش دیگري از سخنانش قسمت‌هایی از مقدمه کتاب «دفتر دوم فردوسی‌‌پژوهی» را قرائت کرد.

نخستین جایزه پژوهش «پروفسور آقابزرگ» عصر سه شنبه 16 اسفند ماه 90،از ساعت 16 و 30 در تالار همایش‌های پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی واقع در چهارراه ولی‌عصر(عج)، خیابان انقلاب، نبش خیابان برادران مظفر (صبای جنوبی) برپا شد.

گزارش تکمیلی این مراسم متعاقبا در «ایبنا» منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط