شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱
ياسر نوروزي با «نامحرم» به كتابفروشی‌ها سر می‌زند

رمان «نامحرم» نوشته ياسر نوروزي منتشر مي‌شود. به گفته نوروزي، ‌اين رمان روايتي از ماجراهايي است كه در زندگي يك نوجوان در شرايط خاص اتفاق مي‌افتد و در لايه‌هاي زيرين داستان توجه به مفهوم نامحرم از جنبه‌هاي مختلف اجتماعي‌ و عرفاني مد نظر بوده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، نوروزي درباره اين رمان اين‌گونه توضيح داد: ماجراي كلي اين رمان روايت مقطعي از زندگي نوجواني به نام «ناصر» در محله‌هاي پايين شهر تهران است و مهم‌ترين اتفاقات اين داستان را بايد در چند محور پي‌گيري كرد.

وي درباره وجوه ديگر اين اثر داستاني گفت: بخش ديگر اين داستان ماجراي دختري به نام «سونيا» است. وي كه از خانه فرار كرده توسط ناصر و دوستانش پناه داده مي‌شود. در قسمت ديگر، مساله تعلق خاطر ناصر نسبت به دختري به نام «سما» طرح مي‌شود كه سرانجام به عشق مي‌انجامد و در محور سوم اثر، خرده‌قصه‌هايي درباره بچه‌محل‌هاي ناصر و دوران كودكي او روايت شده است.

اين روزنامه‌نگار درباره نامگذاري كتابش توضيح داد: اگر بگويم يک سال براي انتخاب عنوان اين رمان فكر كردم، بي‌راه نگفته‌ام. نامحرم، هم معناي عرفي و اجتماعي دارد و هم فقهي. ضمن آن‌كه اين مفهوم در ادبيات كلاسيک و سنت ادبيات عرفاني ما فراوان به چشم مي‌خورد. در عرفان نامحرم به فردي مي‌گويند كه ظرفيت پذيرش واردات روحاني و كشف و شهود دروني را ندارد و من سعي داشتم اين معاني در لايه‌هاي مضموني داستان درک شوند. 

نوروزي درباره تكنيک روايت اين كتاب نيز گفت: در رمان به ‌شكلي پازل‌مانند تكه‌هاي مختلف زندگي ناصر روايت شده؛ ضمن اين‌كه در بخش‌هايي نيز بياني شوخ‌طبعانه را به كار برده‌ام كه اميدوارم همانطور كه مي‌خواستم شكل گرفته باشد. 

اين رمان به زودي از سوي نشر «آموت» راهي بازار كتاب مي‌شود.

ياسر نوروزي هم‌اكنون در شبكه‌ها مختلف راديو و همچنين مطبوعات و نشريات، عهده‌دار برنامه‌ها و صفحات ادبي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها