سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۶
داستان دفاع‌مقدس را دلسوزانه و متعهدانه بنويسيم

سجاد خالقي، رتبه اول بخش «داستان كوتاه» پنجمين دوره جايزه ادبي يوسف، با تاكيد بر اهميت داستان‌نويسي متعهدانه و دلسوزانه در عرصه دفاع‌مقدس گفت: روشن شدن لايه‌هاي پنهان جنگ و سفر به مناطق يادماني دفاع‌مقدس و اشراف بر جزييات جنگ، داستان‌نويسان را در به تصويركشيدن حقايق دفاع‌مقدس و جلوگيري از سياه‌نمايي آن كمك خواهد كرد.-

سجاد خالقي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) درباره مضمون داستان برگزيده‌اش با عنوان «مردي در مقابل» اظهار كرد: يك تك‌تير انداز جوان ايراني، مسوول كشتن يكي از ژنرال‌هاي عراقي مي‌شود اما در لحظه كمين، يكي از تك‌تيراندازان حرفه‌اي عراقي كه به «شبح» معروف بوده را پيدا مي‌كند.

وي ادامه داد: تك‌تيرانداز جوان بر سر دو راهي كشتن يكي از اين دو نفر مي‌ماند و در نهايت، ژنرال عراقي را مورد هدف قرار مي‌دهد و خودش توسط شبح به شهادت مي‌رسد. داستان «مردي در مقابل» بر اساس تخيل نوشته شده است.

اين داستان‌نويس جوان با تاكيد بر لزوم حمايت از نوقلمان ادبيات دفاع‌مقدس گفت: بسياري از نويسندگان جوان،‌ به دليل اين‌كه شناخته شده نيستند، توانايي چاپ مجموعه داستان‌هاي جنگي خود را ندارند. همچنين استعدادهاي نابي در شهرستان‌ها وجود دارند كه تشكيل كارگاه‌هاي داستان‌نويسي دفاع‌مقدس در تقويت و تشويق آن‌ها موثر خواهد بود.
 
خالقي گفت: متاسفانه كارگاه‌هاي داستان‌نويسي شهرستان‌ها پايبند موضوعاتي مانند ادبيات دفاع‌مقدس نيستند.

اين نويسنده برگزيده پنجمين دوره جايزه ادبي يوسف با اشاره به اهميت داستان‌نويسي متعهدانه و دلسوزنه در عرصه دفاع‌مقدس يادآور شد: نويسندگان با روشن شدن لايه‌هاي پنهان جنگ، بهترين سوژه‌هاي داستان‌نويسي را به دست خواهند آورد. البته سفر به مناطق يادماني دفاع‌مقدس و اشراف بر جزييات جنگ، داستان‌نويسان را در به تصويركشيدن حقايق دفاع‌مقدس و جلوگيري از سياه‌نمايي آن كمك خواهد كرد.

آيين اختتاميه پنجمین مسابقه سراسری داستان کوتاه دفاع‌مقدس در دو بخش داستان كوتاه و داستان كوتاه سال، هفتم اسفند ماه به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط