جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
آموزش شيوه‌هاي پرورش و نگهداري همستر  در يك كتاب

كتاب «پرورش، نگهداري و بيماري همستر» به قلم احسان مقدس شامل اطلاعاتي درباره پرورش، نگهداري، تغذيه، نژاد، توليد مثل و بيماري‌هاي همستر به زودي منتشر مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، مخاطبان اين كتاب طيف وسيعي از پرورش دهندگان همستر و همچنين دامپزشك‌ها وعلاقه‌مندان به طبيعت و حيات وحش و مراكز پرورش حيوانات آزمايشگاهي‌اند.

دكتر مقدس، مولف اين اثر با اشاره به چرايي نگارش اين اثر، گفت: در زمينه پرورش همستر تاكنون چند كتاب به فارسي ترجمه و تأليف شده است ولي متاسفانه اين آثار، متعلق به يك دهه قبل هستند و اطلاعات جديد در آن‌ها وجود ندارد.

وي ادامه داد: در اين كتاب ابتدا به رده‌بندي علمي همستر، تاريخچه پرورش، خصوصيات طبيعي، اهداف پرورش، تصميم‌گيري خريد، انتخاب و خريد همستر سالم، تعيين جنسيت و تعيين سن پرداخته شده است.

مقدس همچنين از تعيين هويت، گرفتن و جا به جا كردن، اهلي كردن، نژادها، قفس، تغذيه، غذاهاي سمي، خواب زمستاني، كاني باليسم، بيماري‌هاي مشترك انسان و همستر و بيماري‌هاي همستر به عنوان ديگر مباحث اين كتاب نام برد.

وي در بخش ديگر سخنان خود به ويژگي‌هاي اين اثر اشاره كرد و افزود: اين اثر شامل 13 عكس رنگي از نژادهاي مختلف همستر است كه كامل ترين مجموعه عكس منتشر شده درباره نژادهاي همستر به شمار مي‌آيد.

به گفته مقدس، همستر حيوان زيبايي است كه اخيراً نگهداري از آن به عنوان حيوان خانگي در بين افراد زيادي شايع و متداول شده است و بسياري از خانواده‌هاي ايراني علاقه دارند كه اطلاعات بيشتري درباره اين حيوان كسب كنند و كتاب حاضر تلاش مي‌كند، اين اطلاعات را در اختيار آنان قرار دهد.

كتاب «پرورش، نگهداري و بيماري همستر» در شمارگان 3000 نسخه و بهاي 1800 تومان تا پايان سال از سوي انتشارات نيلوبرگ منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها