سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
فراخوان «کنگره شعر فاطمی» اعلام شد

انجمن شاعران ایران در اردیبهشت سال 1391، نخستین کنگره «شعر فاطمی» را همزمان با سالگرد رحلت حضرت زهرا (س) و با هدف نگاهی امروزی به ویژگی‌های شخصیتی ایشان در ابعاد گوناگون، برگزار می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن شاعران ایران، در این کنگره ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) در اشعار پیرامون ابعاد عرفانی-عبادی، خانوادگی، سیاسی- اجتماعی و علمی و نیز خطبه‌های آن حضرت بررسی می‌شود.

در فراخوان انجمن شاعران ایران درباره هدف برگزارکنندگان این کنگره آمده است: «ضمن معرفی ابعاد وجودی و معرفتی حضرت زهرا (س) به عنوان یک انسان شایسته و برتر، تاکید بر این امر است، که در اسلام، به لحاظ رشد و تکامل معنوی، فردی و اجتماعی، نه تنها تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، بلکه زنان عموما به خاطر عواطف عمیق انسانی، خیراندیشی، دیگرخواهی و برخورد مسوولانه با مسایل خانوادگی و اجتماعی، در صورت نیل به مدارج بالای معنوی، از چنان امتیازی برخوردار می شوند که دستانشان قابلیت بوسه پیامبران را می‌یابد. همچنان که پیامبر اسلام (ص) بارها به دست حضرت زهرا(س) بوسه تکریم نشاندند.»

در این فراخوان از تمامی شاعران پیشکسوت و جوان در سراسر کشور دعوت شده است، با ارسال یک تا سه اثر از آثار برتر خود در قالب‌های کهن یا نوین در این کنگره شرکت کنند.

آثار رسیده به دبیرخانه در دو مرحله توسط کمیته انتخاب و کمیته داوران ارزیابی می‌شود و از میان آثار ارسالی در قالب کهن و نو به آثار برگزیده، جوایزی اهدا خواهد شد.

همچنین به عنوان بخش جانبی کنگره، به آثار ارسالی از مناطق مختلف شهرداری تهران نیز، که از طریق مراکز فرهنگی شهرداری به انجمن شاعران معرفی می‌شوند، جوایزی تعلق خواهد گرفت. گزینش نخستین این آثار از سوی کارشناسان مناطق انجام می‌گیرد و در نهایت 70 اثر برگزیده برای داوری نهایی به کنگره ارسال خواهد شد.

در بخش شعر کهن و شعر نو و سپید به نفرات نخست تا سوم به ترتیب سه تا یک سکه تمام بهار آزادی اهدا می‌شود. همچنین در بخش جانبی کنگره به پنج نفر برگزیده هم‌سطح از میان آثار ارسالی مناطق مختلف شهرداری پنج سکه تمام بهار آزادی اهدا خواهد شد.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره حداکثر تا 20 فروردین 1391 است. تاریخ دقیق برگزاری و محل آن، متعاقبا اعلام می‌شود.

فاطمه راکعی، دبیر کنگره است و ساعد باقری، افشین علا، عبدالجبار کاکایی، سهیل محمودی و م.مؤید اعضای هیات داوران هستند.

علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این کنگره واقع در تهران، خیابان شریعتی، خیابان شهید کلاهدوز (دولت سابق)، نبش خیابان شهید نعمتی، خانه شاعران معاصر ایران ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط