دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
«خلبان جنگ» بر پيشخان كتابفروشي‌ها فرود آمد

رمان «خلبان جنگ» نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری با ترجمه اقدس يغمايی منتشر شد. در این اثر خالق «شازده کوچولو» از تجربه ماه‌هایی می‌نویسد که در نیروی هوایی فرانسه، خلبان هواپیمای شناسایی بود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، «خلبان جنگ» شامل خاطرات اگزوپری از دورانی است که در نیروی هوایی فرانسه، خلبان هواپیما بود. حوادث کتاب به حدود سال 1940 میلادی بازمی‌گردد و نویسنده در سراسر کتاب تجربیات ماه‌ها فعالیت خود را به عنوان خلبان یک هواپیمای شناسایی روایت می‌کند. 

او که به شدت تحت تاثیر جنگ و تجربیات خود در مقام یک خلبان است در این اثر از انسان‌هایی می‌نویسد که جان خود را در راه دفاع از وطنشان از دست داده‌اند و از طرفی تجربیات خود و همرزمانش را روایت می‌کند که در جنگ فشار روحی زیادی بر آن‌ها وارد شد. او از ماموریتی می‌نویسد که طی آن بر فراز شهری به نام «اراس» پرواز می‌کرد و این‌گونه مخاطب کتاب خود را به میان تجربیات دلهره‌آور خویش می‌برد.

در بخشی از توصیف این کتاب آمده است: «او در این گروه شناسایی با هواپیمای دو موتوره پوتز 630 خدمت می‌کرد. فرانسه در ابتدای جنگ فقط پنجاه خلبان شناسایی داشت که بیست‌وسه نفر از آن‌ها در گروه اگزوپری بودند. در مدت چند روز اول یورش آلمان به فرانسه در ماه مه 1940 هفده نفر از یگان اگزوپری به نوشته خودش: «مانند لیوان‌های آبی که بر آتش جنگل بریزند» جان خود را از دست دادند.»

این اثر که نخستین بار در سال 1349 به فارسی ترجمه شده در مجموعه «داستان‌های خارجی» موسسه انتشاراتی «امیرکبیر» تجدید چاپ شده است.

رمان «خلبان جنگ» اثر آنتوان دو سنت‌اگزوپری با ترجمه اقدس یغمایی در 193 صفحه، با شمارگان هزار و 500 نسخه و به بهای دو هزار و 750 تومان راهی بازار کتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها