یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
«دين و انديشه غرب مدرن» به روايت مهدي نصيري

«دين و انديشه غرب مدرن» عنوان كتاب كوچكي شامل سخنراني مهدي نصيري درباره اين موضوع است. نصيري به عنوان يكي از قائلان به تباين اسلام و مدرنيته، در اين سخنراني نسبت دين را با غرب بررسي كرده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) ورود موج مدرن و نو به كشورهاي اسلامي از ابتدا مساله‌ساز بوده و توجه انديشمندان مسلمان را به خود جلب كرده است.

برخي از متفكران اسلامي اين جريان را كاملا در ضديت با اسلام و انديشه اسلامي دانسته، جمع انديشه اسلامي و مدرن را امري محال يا مضر مي‌دانند و برخي نيز ديدگاه‌هاي متفاوتي دارند.

حتي اگر نسبت به جريان مدرن بدبين باشيم، ناگزير از بررسي نسبت آن با انديشه اسلامي خواهيم بود، زيرا اين جريان در جهان امروز غلبه دارد و ما ناچاريم امكان جمع آن را با انديشه اسلامي‌مان بررسي كنيم.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات از مهدي نصيري كه از قائلان به تباين اسلام و مدرنيته‌ است، براي سخنراني درباره اين موضوع دعوت كرد كه متن آن در قالب اين كتاب منتشر شده است.

چاپ نخست كتاب «دين و انديشه غرب مدرن» با شمارگان 500 نسخه، 47 صفحه و بهاي 7000 ريال از سوي پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط