جمعه ۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
شرح خطبه حضرت زهرا(س)» دوباره آمد

ويرايش دوم كتاب «شرح خطبه حضرت زهرا(س)» به قلم آيت‌الله سيدعزالدين حسيني زنجاني و به كوشش سيدمحمد حسيني زنجاني از سوي موسسه بوستان كتاب تجديد چاپ شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين کتاب، اثري است كه با موشكافي و باريك شدن در سخنان صديقه طاهره(س)، وقايعي را مي‌نماياند كه در روشن كردن حقانيت اين خاندان، نقش به سزايي دارند؛ مسائلي كه بسياري از روي بغض و كينه‌توزي، آن را ناديده گرفته‌اند.

تامل و انديشه در گفتار حضرت زهرا(س) ما را به حقايقي رهنمون مي‌سازد كه مطالعه هيچ كتابي آن را به دست نمي‌دهد. حقايقي مانند بر حق بودن اين خاندان، پايمال شدن حق و حقوق ايشان، سكوت سنگين و دردآور بعضي از اصحاب در قبال اين خاندان.

بر اساس مطالب کتاب، «خطبه زهرا(س) از جمله خطبه‌هاي مشهوري است كه عامه و خاصه با سندهاي معتبر از صديقه كبري(س) روايت كرده‌اند. از جمله احمدبن عبدالعزيز جوهري در تاليف خود به نام «سقيفه و فدك» ـ‌بنا بر نقل ابن‌ابي‌الحديد در شرح نهج البلاغه‌ـ از آن ياد كرده و ابن‌ابي‌الحديد، نام برده را چنين معرفي مي‌كند: «ابوبكر جوهري، عالم، محدث، ماهر در ادبيات، پرهيزكار و مورد وثوق است؛ به طوري كه همه محدثان عامه او را به نيكي ستوده‌اند و همه مصنفات او و ديگران را از او روايت كرده‌اند». براساس گفته ابن‌ابي‌الحديد، جوهري به چهار طريق اين خطبه شريف را روايت كرده است.»

كتاب حاضر در 13 عنوان، خطبه حضرت زهرا(س) را شرح كرده است. حمد و ثناي الهي، توحيد و صفات الهي، نبوت، قرآن و فلسفه احكام، فاطمه و علي(عليهم‌السلام) و فاطمه(س) و زنان انصار، عنوان بعضي از عناوين اين اثرند.

چاپ دوازدهم كتاب «شرح خطبه حضرت زهرا(س)» با شمارگان 2200 نسخه، 708 صفحه و به بهاي 120000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط