یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
«نقش سياسي اجتماعي زنان در تاريخ اسلام» مکتوب شد

انتشارات زمزم هدايت در راستاي تبيين و شرح جايگاه زنان در امور سياسي و اجتماعي به تازگي كتابي را با عنوان «نقش سياسي اجتماعي زنان در تاريخ اسلام، انقلاب اسلامی و انقلاب حضرت مهدی(عج)» منتشر كرده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، انتشارات زمزم هدايت، وابسته به پژوهشكده تحقيقات اسلامي، در راستاي تبيين و شرح جايگاه زنان در امور سياسي و اجتماعي به تازگي كتابي را با عنوان «نقش سياسي اجتماعي زنان در تاريخ اسلام، انقلاب اسلامی و انقلاب حضرت مهدی(عج)» منتشر كرده كه شامل 9 فصل با عنوان‌هايي از جمله «نظام سياسي در اسلام»، «زنان و بيعت در اسلام»، «زنان و هجرت در اسلام»، «زنان و جهاد در اسلام»، «حمايت زنان از مقام نبوت و امامت» و «نقش زنان در انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج)» است.

كتاب «نقش سياسي اجتماعي زنان در تاريخ اسلام، انقلاب اسلامی و انقلاب حضرت مهدی(عج)» با بيان داستان‌ها و مثال‌هاي تاريخي اهميت جايگاه زنان از صدر اسلام تاكنون را گوشزد مي‌كند.

در بخشی از این کتاب با عنوان «زنان حاضر در انقلاب مهدی(عج)» به زنان آسمانی، یاران خاص و زنان رجعت‌کننده به عنوان زنان حاضر در انقلاب امام زمان(عج) اشاره شده است. در این بخش درباره یاران خاص می‌خوانیم: «یاران خاص حضرت مهدی(عج) 313 نفر، به تعداد لشکریان بدر هستند که پنجاه زن در میان آن‌ها حضور دارد. این عده اولین گروه از زنان هستند که همانند دیگر یاران خاص امام زمان(عج) هنگام ظهور، در حرم امن الهی به خدمت امام زمان می‌رسند.»

«نقش سیاسی زنان در تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی و انقلاب حضرت مهدی(عج)» با شمارگان 2000 نسخه، 120 صفحه و به بهای 17000 ریال در سال 1390 توسط پژوهشکده تحقیقات اسلامی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط