یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱

فهرست نهایی نامزدهای نخستین جایزه ادبی «زراف» آکادمی ادبیات تخیلی آلمان در دو بخش بهترین کتاب و بهترین رمان نخست منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان ، در بخش بهترین کتاب رمان های «آخرین سایه تراش» نوشته کریستین فون آستر، «کینه خانمان برانداز.افسانه های آلبا» نوشته مارکوس هایتس، «الف های اژدها» نوشته برنهارد هنن، «خاطره – شهر رویاها» نوشته کریستوف مارتسی و «سربازان» نوشته توبیاس مایسنر نامزد شده اند.

در بخش بهترین رمان نخست نیز «راوینیا» نوشته تیلو کورتسیلیوس، «مولداو در گنجه» نوشته نینا ماریا ماروسکی و «کاتارسیا» نوشته یورگن مگیستر به عنوان نامزد معرفی شده اند. 

این جایزه از سوی آکادمی ادبیات تخیلی واقع در شهر منهایم و یک هیات داوری اهدا و جایزه 2 هزار یورویی آن از سوی تاسیسات آب و برق و گاز شهر لایپزیک تامین می شود. 

آن‌گونه که این آکادمی اعلام کرده ، نام این جایزه برگرفته از اساطیر مذهبی است و بالاترین مقام در سلسله مراتب فرشتگان را توصیف می کند. زرافیم اغلب با سه جفت بال به تصویر کشیده می شود که اگر بخواهیم آن را به شکلی مرتبط با ادبیات فانتزی تجزیه و تحلیل کنیم ، مشتمل بر سه بخش فانتزی ، علمی تخیلی و ادبیات فانتزی – ترسناک است. 

مراسم معرفی برندگان و اهدای جوایز در تاریخ 15 مارس (25 اسفند) ساعت 17 به وقت محلی در نمایشگاه کتاب لایپزیک برگزار می شود و در همان روز در ساعت 20 در تاسیسات آب و برق و گاز شهر لایپزیک نیز نویسندگان برگزیده سال به کتابخوانی می پردازند. 

امسال هیات داوران از میان 80 اثر ارسالی از 30 انتشاراتی سه کشور آلمان، اتریش و سوییس، 16 اثر را در بخش بهترین رمان و 7 اثر را در بخش بهترین رمان نخست یک نویسنده برگزید و سپس از این فهرست اولیه، آثار برتر را انتخاب کرد و آن را در قالب فهرست نهایی این جایزه منتشر ساخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها