پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۵
جست‌وجويي در احوال مولانا در «ارغنون مولوي»

مدير نشر نامك از انتشار كتاب «ارغنون مولوي؛ جلال‌الدين محمد بلخي و مثنوي معنوي» نوشته حسن لاهوتي خبر داد و گفت: اين كتاب پژوهشي در سير مولانا از خامي تا پختگي است و جست وجويي در احوال مولانا و برخي داستان‌هاي مولانا در مثنوي است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «مولانا مكتب مثنوي را براي پرورش جان انسان بنياد نهاد. مولانا انساني اهل خرد و استدلال‌پذير است، بي منطق سخن نمي‌گويد و از گفته‌اش بوي عقل مي‌تراود. مولانا عارفي است كه عقل و دانش را براي پرورش جان مي‌خواهد.»

آن چه بازگو شد بخشي از سخنان محمد منبت‌كاران، مدير نشر نامك بود كه به ايبنا گفت. وي به كتاب «ارغنون مولوي» اشاره كرد و افزود: در اين كتاب پژوهشي احوال مولانا از ني مولانا شروع مي‌شود و تا مرحله عاقل عاشق پيش مي‌رود و در هر منزل بر گوشه‌اي از جهان مولانا پرتوي مي‌افكند تا هر چه بيشتر به دنياي دروني مولانا راه يابد.

وي همچنين از چاپ چهارم كتاب «مولانا؛ ديروز تا امروز، شرق تا غرب» اثر فرانكلين دين لوئيس با ترجمه حسن لاهوتي خبر داد و گفت: اين كتاب نگاهي محققانه بر زندگي، آثار و انديشه‌هاي عارفانه مولانا جلال‌الدين در آيينه تاريخ است و مي‌كوشد دامنه تأثير او را بر مردمان شرق و غرب عالم، از ديرباز تا به امروز، در مراكز پژوهشي، در آثار هنرمندان و بر انديشه متفكران و شاعران و نويسندگان و حتي بر عامه مردم سراسر جهان نشان دهد.

وي اظهار كرد: اين كتاب در حقيقت دايره‌المعارف مولانا است كه چهره و جلوه قديم و جديد مولانا را در شرق و غرب به طور كامل معرفي مي‌كند. مولانا ديروز تا امروز شرق تا غرب پژوهشي است كه به دريافت جوايز جهاني نايل شده است.

مدير نشر نامك به كتاب ديگري از ترجمه‌هاي لاهوتي اشاره كرد و گفت: «جانِ جان» ترجمه و شرح 48 غزل ديوان شمس تبريزي است كه رينولد الن نيكلسون نوشته و حسن لاهوتي آن را ترجمه كرده است. اين كتاب 48 غزل برگزيده از ديوان شمس تبريزي است. نيكلسون با حاشيه‌نويسي به شرح و بيان نكات در خور توجه غزل‌هاي برگزيده پرداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها