شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸
«روزنه‌ای به رنگ: مروری بر آثار نقاشی سهراب سپهری» منتشر شد

«موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر» به اهتمام یعقوب امدادیان کتاب «روزنه‌ای به رنگ: مروری بر آثار نقاشی سهراب سپهری» را منتشر کرد.-

یعقوب امدادیان با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: در این کتاب نقاشی‌های دوران مختلف سهراب به همراه زندگینامه و یک مقاله به قلم مهدی حسینی که تحلیلی کلی در مورد آثار سهراب سپهری است، به چاپ رسیده است.

وی افزود: هدف از جاپ این کتاب بیشتر شناساندن هنرمندان نسل قبل و بیان نوآوری‌های آنان است. سهراب سپهری در نقاشی نوآوری‌های بسیاری داشته است، او با توجه به فرهنگ و هنر شرق دور به سبکی دست یافت که تاثیر زیادی بر نقاشی امروز داشته است. 

شايان ذکر است که موزه هنرهای معاصر تهران در آذرماه سال 1388 نمایشگاهی از آثار نقاشی سهراب سپهری را با عنوان «روزنه‌ای به رنگ: مروری بر آثار نقاشی سهراب سپهری» را برگزار کرد که دبیری این نمایشگاه را نیز یعقوب امدادیان بر عهده داشت. 

یعقوب امدادیان، فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنرهای تزیینی است و از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۸۸ بیش از ۱۸ نمایشگاه انفرادی از آثار خود را برگزار کرده است و همچنین سابقه حضور در بیش از ۴۰ بینال و نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از ایران را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها