یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
پاي فرهنگ به ميدان انتخابات رياست جمهوري فرانسه کشیده شد

یک سايت اينترنتي تازه تاسیس از ابتداي ماه فوريه (11 بهمن) به ارایه بحث هايي درباره برنامه‌هاي فرهنگي نامزدهاي رياست جمهوري فرانسه مي‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از مجله كتاب فرانسه، با نزديك شدن انتخابات رياست جمهوري 22 آوريل (2 ارديبهشت 91) فرانسه، انجمن نويسندگان و پديدآورندگان دراماتيك فرانسه همراه با انجمن شهروندي نويسندگان چندرسانه‌اي (مولتي مديا) از ابتداي ماه فوريه سايت اينترنتي به آدرس  culture2012.org را به راه انداخته‌اند.

اين پايگاه اينترنتي چانه زني‌هاي نامزدهاي انتخاباتي و احزاب آن‌ها را در حوزه كتاب و فرهنگ به شيوه‌اي مستند تنظيم و گردآوري كرده و در اختيار خوانندگان قرار مي‌دهد.

به طور معمول سياست‌هاي فرهنگي هر يك از نامزدهاي انتخاباتي و مواضع آن‌ها درباره جايگاه فرهنگ، رسانه‌هاي سمعي و بصري، كتاب و مطبوعات و تلويزيون از كانون‌هاي بحث و مناظره‌هاي جدي انتخاباتي در فرانسه بوده‌اند.

در این دوره نیز اين دو انجمن برنامه‌هاي فرهنگي احزاب مختلفي چون حزب سوسياليست با نامزدي فرانسوا اولند و حزب همبستگي براي جنبش مردمي با نامزدي نيكلا ساركوزي را در اين سايت ارایه كرده‌اند.

در این سایت مواضع نويسندگان و چهره‌هاي فرهنگي و هنري فرانسه نیز در تريبون‌هاي آزاد و گفت‌وگوهاي زنده به صورت ويديويي در اختيار بازديدكنندگان قرار مي‌گيرد تا از اين راه مردم به صورت مستقیم و علنی با مواضع نويسندگان فرانسوي آشنا شوند.

علاوه بر این، این سایت هر روز با ارایه يكي از ده فرمان فرهنگي فرانسه، هر يك از نامزدها و احزابشان را به موضع‌گيري در قبال آن فرا مي‌خواند. مانند فرمان اول: تو بخش ديجيتال و جامعه اطلاعاتي را در رديف امتيازات ويژه وزارت فرهنگ و ارتباطات قرار مي‌دهي... يا فرمان دوم: تو از آموزش هنري براي گسترش فرهنگ بين مردم حمايت مي‌كني...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها