شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸
انتشار فراخوان برترین پژوهش‌ها در حوزه شاهنامه

نخستین دوره جایزه پژوهش «پروفسور حسین آقابزرگ» ویژه انتخاب برترین پژوهش سال در زمینه شاهنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌پژوهی و فردوسی‌شناسی، اسفند سال جاری به اهتمام بنیاد فردوسی برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد فردوسی، پژوهشگران و ناشران می‌توانند دو نسخه از کتاب یا مجموعه مقاله با موضوع‌های شاهنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌پژوهی، اسطوره‌شناسی و بررسی فرهنگ، زبان و تاریخ ایران باستان را که از سال 1388 تا 1390 منتشر شده است به همراه پیشینه پژوهشی و علمی پدیدآورندگان به دبیرخانه بیناد فردوسی ارسال کنند.

نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسور آقابزرگ پس از بررسی اثرهای پژوهشی به وسیله شورای داوران در اسفند امسال با اهدای تندیس و خرید از اثر پژوهشی برگزیده سال یا کمک هزینه تجدیدچاپ اثر برگزار می‌شود.

حسین آقابزرگ متولد 16 تیر 1327 در تهران و از پایه‌گذاران بنیاد فردوسی بود. وی مدارج علمی خود را در دانشگاه تهران و دانشگاه فلوریدای آمریکا تا مقطع فوق‌دکترا به پایان رساند. در کارنامه او تالیف 28 کتاب درسی دانشگاهی و ۲۵۰ مقاله علمی - پژوهشی دیده می‌شود. وی در 16 اسفند سال 1389 درگذشت.

علاقه‌مندان به شرکت در این جایزه می‌توانند تا پایان بهمن آثار خود را به دبیرخانه بنیاد فردوسی واقع در تهران، خیابان فاطمی، خیابان رهی‌معیری، شماره هفت، واحد دوم یا صندوق‌پستی: 8375-14155 ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط