شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴

سومین دوره جشنواره سالیانه ادبیات نو که از 10 تا 12 فوریه (21 تا 23 بهمن) در شهر نیویورک برگزار می شود میزبان 6 نویسنده آلمانی زبان است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، در جریان برپایی این جشنواره، 6نویسنده آلمانی زبان که جزو نویسندگان برجسته حوزه آلمانی زبان به شمار می روند در کنار دو نویسنده آمریکایی به معرفی آثار خود می پردازند. بر این اساس از اتریش اروین اورمان و لیندا اشتیفت، از آلمان لاریسا بونینگ و اینکا پارای و از سوییس مونیکا کانتینی و کاتالین دوریان فلورسکو نمایندگان جامعه نویسندگان آلمانی زبان در این فستیوال هستند.

کریس آدریان و فرانسیسکو گلدمن نیز دو نویسنده آمریکایی هستند که در جریان برگزاری چند برنامه بحث و گفت‌وگو تازه ترین موضوعاتی را که در آثار ادبی بدان ها پرداخته شده را بررسی می کنند. سوزان برنوفسکی مسوول این فستیوال از دانیل کلمان نویسنده شناخته شده آلمانی و لیزل شیلینگر منتقد ادبی آمریکایی نیز برای اجرا دعوت به عمل آورده است.

این فستیوال یک پروژه مشترک است که از سوی انجمن فرهنگی اتریش در نیویورک ، مرکز دویچن هاوس در نیویورک ، اداره کتاب آلمان در نیویورک، کنسولگری آلمان ، انستیتو گوته نیویورک ، بنیاد فرهنگی «پرو هلوتیاَ» سوییس ، کنسولگری سوییس در نیویورک و مرکز دویچن هاوس (خانه آلمانی)دانشگاه کلمبیا برگزار می شود.

بر مبنای برنامه زمان بندی شده در تاریخ 10 فوریه برنامه برپایی کارگاه ، روخوانی کتاب و بحث میزگرد در دانشگاه کلمبیا برگزار می شود. در تاریخ 11 فوریه کریس آدریان ، کاتالین دوریان فلورسکو ، اینکا پارای و لیندا اشتیفت به گفت‌وگو با دانیل کلمان در مورد بازسازی گذشته می پردازند. در آخرین روز نیز فرانسیسکو گلدمن ، مونیکا کانتینی، لاریسا بونینگ و اروین اورمن به بحث با لیزل شیلینگر در مورد موضوع ادبیات میان فرهنگ ها خواهند پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها