جمعه ۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴
«داستان‌هاي غريب، مردمان عادي» هفته آينده منتشر مي‌شود

تازه‌ترين مجموعه داستان محمد علومی، در حالی که از انتشار رمان «پريباد»، ‌توصيه‌نامه ادبي وی تنها دو هفته گذشته است، در قفسه كتابفروشي‌ها جاي مي‌گيرد. داستان‌هاي اين كتاب در فضايي به هم آميخته از طنز و تراژدي، روايتي ديگر را از روياها و آرمان‌هاي مردم بم ارايه داده‌اند و بيانگر بخشي از وقايع سال‌هاي دهه 50 در قالب‌هاي داستاني‌اند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محسن فرجي، دبير مجموعه «قصه نو» نشر «افكار» (ناشر این کتاب) اين مجموعه داستان را دهمين كتاب مجموعه «قصه نو» خواند و درباره آن توضيح داد: اين كتاب دربرگيرنده داستان‌هاي كوتاه با موضوعات بهم پيوسته‌اي است كه به گونه‌اي تراژدي و طنز را با هم پيوند مي‌زنند و مانند ديگر آثار نويسنده،‌ شرح حالي از مردم بم را بازگو مي كنند.

وي افزود: در اين كتاب كه به باور من يكي از بهترين آثار داستاني علومي به شمار مي‌آيد و به تازگي و در سال‌هاي اخير به نگارش در آمده، فرهنگ مردم بم در اوخر دهه 50 تصوير شده است و نمايشي از كابوس‌ها، روياها و کتاب نشانگر آرزوهاي مردمي فرودست و فقير است كه گاهي شكل تراژيک و هراسناک مي‌گيرد و گاهي با طنز زير پوستي و مفرح، مفاهيم مورد نظر نويسنده را به مخاطب ارايه می‌کند.

اين روزنامه‌نگار كه معتقد است تازه‌ترين مجموعه داستان علومي جزو بهترين داستان‌هاي معاصر  ايران است، در ادامه گفت: به اعتقاد من اين مجموعه داستان به لحاظ فرم، مضمون، زبان و پركشش بودن در حد كمال است و قصه‌هاي ناب و انساني را در بعد روايتي قوي و جذاب خلق كرده است. 

اين درحالي است كه تازه‌ترين رمان اين داستان‌نويس پر كار با نام «پريباد» هفته گذشته منتشر شده است. «پريباد»، روايتي اسطوره‌اي درباره شهري است كه يک شبه نابود شده است و تمثيلي از طمع و بهره‌كشي استعمار از مردم ايران است.

علومي همچنين پاييز امسال (1390)،‌ رمان «ظلمات» را منتشر کرد؛ ‌رماني كه سرگشتگي‌ها و حكايت ديگري از مردم بم را درقالب داستاني اسطوره‌اي، واقعي و عاشقانه توصيف كرده است.

«خانه كوچك» رمان ديگر علومي نيز اوايل امسال (1390) در قفسه كتابفروشي‌ها جاي گرفت و «سوگ مغان»او اواخر سال گذشته (1389) به چاپ رسيد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط