شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷
بچه‌ها با «دستكش» تمرين نويسندگی می‌كنند

كتاب «دستكش» يكي از كتاب‌هاي منتشر شده در مجموعه كتاب‌هاي «يك اسم و چند قصه است» كه به صورت بداهه توسط نويسندگان نوشته شده و به عنوان الگويي براي نوشتن در اختيار كودكان قرار گرفته است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در مجموعه‌ «يك اسم و چند قصه» داستان‌هاي كوتاه از نويسندگان شناخته شده در حوزه‌ كودك و نوجوان به صورت بداهه و با هدف نزديكي بيشتر به دنياي كودكان و تقويت مهارت خواندن در آن‌ها نوشته شده است.

هر كتاب از اين مجموعه داراي يك عنوان اصلي است كه 10 داستان از 10 نويسنده درباره‌ آن عنوان در كنار هم قرار گرفته‌اند.

در اين مجموعه به دليل اين‌كه داستان‌ها بداهه هستند، با داستان‌هايي مواجهيم كه به دنيا‌ي كودكانه بسيار نزديكند و با تخيلات آن‌ها رابطه تنگاتنگي دارد. همچنين فضاي داستان‌ها فضايي تخيلي و اغلب همراه با طنزي ظريف است.

كتاب «دستكش» از اين مجموعه توسط نويسندگاني چون شكوه قاسم‌نيا، فروزنده خداجو، شراره وظيفه‌شناس، محمدرضا شمس، افسانه موسوي گرمارودي، طاهره خردور، ناصر كشاورز، مجيد راستي، مهري ماهوتي و لاله جعفري نوشته شده است.

در بخشي از اين كتاب با عنوان «با بچه‌ها» آمده است: «شما هم مي‌توانيد با يك اسم قصه‌هاي جور واجور بنويسيد و داستان‌هاي خود را به نشاني 1000ghesseh@shghalam.com يا تهران، صندوق پستي 1691-13145 بفرستيد تا در مسابقه‌ قصه‌نويسي شركت كنيد. در پايان اين مسابقه قصه‌هاي برگزيده در قالب يك كتاب منتشر مي‌شود.»

از عنوان داستان‌هاي اين كتاب درباره دستكش مي‌توان به «دستكش و پري دريايي‌ها»، «دستكش مامان»، «دستكش موش موشي»، «دستكش سفيد»، «دستكش‌هاي دوقلو»، «دستكشي به اسم گرمايي»، «دستكش سوراخ»، «دستكش اخمو»، «غول پلاستيكي» و «دستكش و يك چيز كوچولو» اشاره كرد.

يكي از داستان‌هاي اين كتاب با عنوان «دستكش مامان» در ادامه مي‌آيد: «دستكش مامام از صبح تا شب كار مي‌كرد. ديگه خسته شده بود. رنگش پريده بود. يك روز گفت: «واي... خسته شدم! چقدر كار كنم؟!»
بعد هم از خانه بيرون رفت. هوا روشن و آفتابي بود.
دستكش از صبح تا شب توي خيابان‌ها گردش كرد. اين طرف و آن طرف را گشت.
بدو بدو كرد. بازي كرد. نشست، پاشد، خوابيد، بيدار شد و چرخيد. هر كاري كه دوست داشت كرد. اما كم‌كم دلش تنگ شد.
از خودش پرسيد: «دلم براي چي تنگ شده؟»
آن‌وقت راه افتاد و رفت دنبال آن چيزي كه دلش برايبش تنگ شده بود.
رفت و رفت تا دوباره به خانه رسيد. 
مامان توي آشپزخانه بود. 
دستكش پريد توي بغل مامان. دستش را بوسيد و گفت: «حالا فهميدم! دلم براي دست‌هاي مامان تنگ شده بود.»

كتاب «دستكش» با تصويرگري ارغوان خسروي از سوي نشر چكه و انتشارات شهر قلم با شمارگان 3000 نسخه، 32 صفحه و بهاي 40000 ريال روانه‌ بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها