سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
«انسان موفق از دیدگاه قرآن» كتاب شد

چاپ نخست کتاب «انسان موفق از دیدگاه قرآن» تالیف بهروز زره‌ساز از سوی انتشارات سوره سبز منتشر و روانه بازار نشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب حاضر بر آن است که با استفاده از مفاهیم روانشناسی و تربیتی قرآن با نگرش امیددهندگی همراه با سوال از خود انسان، به معرفی انسان موفق بپردازد.
 
در واقع، این اثر درصدد است که با تشویق خوانندگان به تدبر و تعقل بیشتر، نسبت به الویت‌بندی و خلاصه‌برداری رو آوردند تا مطالب كتاب، ملکه حافظه و ذهن آنان شود.

این کتاب نتیجه سال‌ها مطالعه، تحقیق، تفحص، تمرین و تفکر در زمینه‌های علمی، حقوقی، دینی، اعتقادی و روانشناختی است که مولف اقدام به جمع‌آوری، استخراج و نوشتن مطالبی درباره انسان موفق از کتاب آسمانی قرآن کریم كرده است. این مطالب می‌توانند راهنمای بسیار خوبی براي بهتر زیستن و چگونه زیستن متعالی باشند.

در بخشي از اين كتاب آمده است: «امروزه مردم احساس می‌کنند و بر این باورند که انسان موفق (ویژگی‌های انسان موفق ـ راه‌های رسیدن به موفقیت‌های مادی و معنوی) را باید با مطالعه‌ کتب نویسندگان خارجی شناخت و از این راه به موفقیت رسید...
با اعتقاد قلبی و روحی به یکتایی خداوند (خالق هستی) و تبعیت کامل و آگاهانه از قرآن و الگوبرداری عالمانه و مخلصانه از زندگی پاک و ناب پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(عليهم‌السلام) و اجرای دقیق این دستورات، آن‌گاه خداوند انسان را به راه راست و اعتدال هدایت می‌کند و وقتی انسان رنگ خدایی گرفت و خداگونه شد، در دنیا و آخرت به آرامش می‌رسد. به نظر مولف برای رسیدن به این مهم باید کارهای زیر انجام شوند.
1ـ معانی و مفاهیم صحیح کلمات زندگی‌ساز را بشناسیم، درک كنیم و به آن عمل کنیم.
2ـ قدر و منزلت و جایگاه انسان و اشیاء را در طول زندگی بشناسیم و جای آنها را با هم عوض نکنیم و گرفتار مکتب‌های دست‌ساز بشر نشویم.
3ـ علاقه‌مندی‌های خود را دوباره بررسی کنیم و بنویسیم و با اصالت انسانی خود آنها را تطابق دهیم و او را شکوفا کنیم.
4ـ توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف بررسی کنیم و روی میز کار زندگی قرار دهیم.
5ـ راه (خوشبختی) رسیدن به تلاش‌ها (و اهداف) انجام یافته خود را با سیستم کنترل عملکردها و نظارت بر پیشرفت (ابزارهای تلاش) خود با اعمال سیستم اصلاح‌گر مسیر حرکت، مشخص کنیم.
6ـ عوامل بازدارنده و عقب‌نشینی کننده در مسیر زندگی (گناهان) را بشناسیم و آنها را ترک کنیم.»

چاپ نخست کتاب «انسان موفق از دیدگاه قرآن» با شمارگان 2000 نسخه، 232 صفحه و به بهای 50000 ریال راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط