سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
رمان «زيارت» مرتبط با شخصيت «ضامن آهو» نوشته شد

صادق كرميار از به پايان رسيدن تازه‌ترين رمانش كه آن را «زيارت» ناميده خبر داد. به گفته وي، اين رمان حاوی چند روايت است و براساس مفهوم ضمانت برگرفته از شخصيت امام رضا(ع) نوشته شده است. داستان اين رمان كه به ميان قشر جوان و امروزي جامعه رفته ،‌ بر آن است تا به مساله چگونه شكل گرفتن فضاي اعتماد ميان انسان‌ها در جامعه امروزي بپردازد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، كرميار از به پايان رسيدن رمان «زيارت» خبر داد و گفت: نگارش اين رمان به تازگي به پايان رسيده است و برآنم تا در فرصتی مناسب و خاص به بازنويسي آن بپردازم. 

نويسنده شايسته تقدير جايزه ادبي جلال آل‌احمد افزود: در اين رمان وقايع داستاني براساس مفهومي از شخصيت امام رضا(ع) در نسبت با مساله ضامن آهو شكل گرفته‌اند و فضاي كار در مجموع وجه‌ای تاريخي يا مستند درباره رويدادهاي ديگر زندگي امام رضا(ع) ندارد. 

نويسنده رمان «ناميرا» با اشاره به اين‌كه همه وقايع اين داستان در مشهد مقدس رخ مي‌دهند، ‌توضيح داد: در اين داستان برای چند خانواده در مشهد ماجراهايي رخ مي‌دهد. اتقاقاتي كه براي این افراد مي‌افتد، به نوعي بسترهاي تحول روحي را برايشان مهيا مي‌كند و  در موقعيت‌هايي سرنوشتان در اين سفر كوتاه به هم مربوط مي‌شود. 

اين داستان‌نويس گفت: اصلي‌ترين محور اين رمان مساله «اعتماد» ميان آدم‌هاست و مسايلي از اين قبيل كه چگونه فضاي اعتماد ميان انسان‌ها به وجود مي‌آيد يا كمرنگ مي‌شود در قالب داستان بروز مي‌كند و براساس روابط و كنش و واكنش ميان شخصيت‌هاي داستاني بيان شده است.

نويسنده رمان «دشت‌هاي سوزان» با اشاره به وجوه ديگر محتوايي اين رمان گفت: در اين اثر كه از زبان چند راوي و زواياي ديد متنوع روايت شده است، مساله «ماديات» از دغدغه‌هاي اصلي است و به اين مساله در لايه‌هاي زيرين داستان پرداخته شده؛ ‌به اين معني كه چگونه ماديات و پول گاهي قادرند نقشي عميق در زندگي آدم‌ها بازي كنند و به همه مناسبات فرهنگي اجتماعي و انساني جامعه بشري آسيب بزنند. 

وي افزود: ساختار روايت داستان اين كتاب دوار است؛‌ به گونه‌اي كه پس از آغاز روايت از يک نقطه، ‌دوباره داستان به فضاي آغازين روايت باز مي‌گردد. 

به گفته كرميار اين رمان به احتمال زياد بعد از بازنويسي به انتشارات كتاب نيستان سپرده خواهد شد.

«ناميرا»ي كرميار در سال 1389 به عنوان اثر شایسته تقدیر جایزه‌ جلال آل‌احمد انتخاب شد.

«دشت‌هاي سوزان» تازه‌ترين اثر داستاني اين نويسنده است كه امسال (1390) از سوي انتشارات كتاب نيستان منتشر شده است. 

صادق كرميار متولد 1338 تهران،‌ نويسنده و فيلمساز است. او فارغ‌التحصيل رشته الهيات دانشگاه آزاد اسلامی است و نخستين داستان خود را در سال 1367 در روزنامه اطلاعات به چاپ رساند.

این نویسنده در سال 1369 مجموعه داستانی با نام «فرياد در خاكستر» منتشر کرد و بعد از يک سال، مجموعه داستان نوجوانانه او به نام «انتقام در اردوگاه» نيز زير چاپ رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط