یکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
«فلسفه هنر اسلامی» بلخاری نقد می‌شود

تازه‌ترین کتاب حسن بلخاری با عنوان «فلسفه هنر اسلامی» سه‌شنبه (27 دی) در مرکز فرهنگی شهر کتاب نقد می‌شود. این اثر به بررسی آرای فلاسفه اسلامی در باب هنر اختصاص دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، فلسفه هنر از توجه نظری فیلسوفان یک فرهنگ به هنر یا از رویکرد مستقل برخی محققان و اندیشمندان در تبيین ماهیت هنر حاصل می‌شود.

به تازگی کتاب «فلسفه هنر اسلامی» شامل پانزده مقاله از حسن بلخاری منتشر شده ‌است که به نظرات فیلسوفان اسلامی درباره هنر و تفاوت نظریات آنان با فلاسفه غربی می پردازد.

فلاسفه و حکمایی مانند فارابی، ابن‌سینا، امام محمد غزالی، صدرالدین قونوی، جلال‌الدین دوانی و صفی‌الدین ارموی درباره موضوعاتی نظیر «قوه‌ خیال» و «عالم مثال» و همچنین نظریه‌هایی مانند نظریه‌ «تقلید» نظراتی ارایه داده‌اند که شایسته بررسی‌اند.

نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه (27 دی) ساعت 16 و30 دقیقه به نقد و بررسی کتاب «فلسفه هنر اسلامی» اختصاص دارد. اسماعیل بنی‌اردلان و سیدغلامرضا اسلامی از مدرسان فلسفه هنر و همچنین حسن بلخاری، نویسنده کتاب، در این نشست حضور خواهند داشت.

این نشست در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط