جمعه ۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
«فلسفه و جاودانگی نهضت عاشورا» به چاپ هفتم رسيد

كتاب «فلسفه و عوامل جاودانگي نهضت عاشورا» نوشته ابوالفضل بهشتي از سوي موسسه بوستان كتاب تجديد چاپ شد. كتاب حاضر در پي آن است كه با استمداد از آموزه‌هاي ديني و عقلي به اين سوال كه فلسفه و عوامل جاودانگي نهضت عاشورا چيست، پاسخ دهد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين اثر با چگونگي ماندگاري نهضت عاشورا و تاسي بزرگان جهان به امام حسين(ع) آشنا مي‌شنويم. 

به عقیده نویسنده، «عاشورا دانشگاهي است كه از همه طبقه‌ها، زن و مرد، كوچك و بزرگ، باسواد و بي‌سواد، سياه و سفيد، مسلمان و غيرمسلمان از آن الگو گرفته و درس مي‌آموزند. در اين دانشگاه، همواره اساتيد به نامي چون حسين‌بن علي(ع)، قمربني‌هاشم(ع)، زينب كبري(س) و ديگر عاشوراييان تدريس مي‌كنند، ولي تاكنون متاسفانه نتوانسته‌ايم ارزش‌هاي عاشورا را آن‌چنان كه شايسته است به جوامع جهاني بشناسانيم.»

آن‌چه در اين اثر آمده، پاسخ به دو سوال اساسي در جهت تحليل و ارزيابي واقعه عاشوراست. نخست، آن‌كه فلسفه و هدف از جاودانگي نهضت عاشورا چيست و ديگر اين‌كه چه عواملي در جاودانگي اين نهضت نقش داشته است.

«چرا اين قيام از زمان وقوع تاكنون و تا قيامت، دل‌ها را تسخير كرده و مي‌كند؟ چرا هر ساله ماه محرم، ماه ابراز عشق به آن شهيد فداكار، يعني حضرت اباعبدالله الحسين(ع) پر شورتر و سال به سال بر اين عشق و شور افزوده مي‌شود و هرگز غبار نسيان بر آن ننشسته و نمي‌نشيند؟» به سوال نخست در بخش فلسفه جاودانگي نهضت و به سوال دوم، يعني موضوع عمده و اساسي اين كتاب، در بخش دوم پاسخ داده شده است.

چاپ هفتم كتاب «فلسفه و عوامل جاودانگي نهضت عاشورا» با شمارگان 500 نسخه، 239 صفحه و بهاي 40000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط