چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
زندگینامه ملکه انگلیس منتشر شد

خبرنگار شبکه بی.بی.سی در کتابی جدید زندگی «الیزابت دوم » ملکه انگلیس را که اکنون 60 سال است بر این سمت تکیه زده مکتوب کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیک ریویو اینترنشنال، آندره میر این کتاب جدید را که با عنوان «الیزابت واقعی: سیمای صمیمی الیزابت دوم» منتشر شده از طریق گفت وگو با ده ها نفر از نزدیکان ملکه انگلیس در داخل و خارج از کاخ باکینگهام نوشته و سعی کرده علاوه بر شرح حال ، زندگی شخصی ملکه را هم بیان کند.
 
میر درباره الیزابت می نویسد: «او بسیار کناره گیر است و به طور کامل، به چیزی غیر از مشهور بودن خودش اعتقاد دارد؛ مصاحبه نمی کند و احساساتش را بروز نمی دهد، عاطفی هم نیست.» به گفته این نویسنده، بخشی از دلایل گوشه گیری ملکه انگلیس، تمایل خود او به این مساله طی سال های طولانی است. برخلاف افراد مشهور که شهرت آن‌ها صعود و افول دارد، شهرت ملکه انگلیس طی سال های طولانی به یک اندازه باقی مانده است. 

میر می گوید سعی کرده در این کتاب کارهای روزمره الیزابت دوم را شرح دهد؛ او زندگی خیلی پرمشغله ای دارد ولی در خفا می توان او را بذله گو نیز دید. او می تواند درباره رونالد ریگان، هری ترومن، آیزنهاور و خیلی های دیگر صحبت کند، چون اصلا با آنها بزرگ شده است. میر می نویسد: «در هر روزی از روز های سال به جز کریسمس ، او ساعت ها وقتش را صرف خواندن اسناد رسمی دولت انگلیس می کند، همه گزارش های اطلاعاتی محرمانه را می بیند و همه تغییر و تحولات اقتصاد و اقتصاد جهانی را دنبال می کند. او با سیاستمداران ملاقات دارد، و هر هفته به مدتی طولانی با نخست وزیر ملاقات دارد.» 

میر می نویسد: «او به عنوان رییس دولت مشترک المنافع بریتانیا همواره در حال بازدید از بخش های مختلف کشور و حتی جهان است.» 

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به میر گفته که صحبت با ملکه هیمشه برای او راه گشا بوده، زیرا او در این گفت و گوهای کاملا خصوصی می تواند با کسی مشورت کند که 60 سال در کاخ باکینگهام بوده است...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها