شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
«رويای ارواح» به كتابفروشي‌هاي ايران راه يافت

مجموعه داستان «رویای ارواح» دربرگیرنده داستان‌هایی از نویسندگان مختلف جهان، با ترجمه مهرناز رحیمی از سوی نشر افكار روانه بازار كتاب ایران شد.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، «چطور یک دهاتی خوراک دو كارمند را پخت» نوشته میخاییل یوگرافویچ سالتیكوف، «نامه» و «جزیره» اثر سامرست موام، «ا. ب. 11 1 86» به قلم جویس كرول اوتس، «حمله موفقیت آمیز» نوشته كیم استنلی رابینسون، «راج زمستانی» اثر نیكلاس ای دیكاریو و «رویای ارواح» به قلم ولادیمیر جی كورلنكو آثاری هستند كه در این مجموعه گنجانده شده‌اند.

«چطور یك دهاتی خوراک دو كارمند را پخت» نخستین داستان این كتاب است و با این جملات آغاز می‌شود: «روزگاری دو نفر كارمند دولت بودند، هر دو كله‌پوک. یک روز ناگهان خود را در جزیره‌ای متروک دیدند گویی با قالیچه پرنده به آن جزیره فرستاده شده بودند. تمام سال‌های عمرشان را در یك اداره دولتی و در بایگانی گذرانده بودند؛ آنجا به دنیا آمدند، بزرگ شده و پیر شدند و در نتیجه كوچك‌ترین تصوری از فضای خارج از اداره نداشتند؛ تنها كلماتی كه می‌دانستند این بود: به حكم مقامات بالا من ارادتمند شما هستم.»

در اثری كه از سالتیكوف در این مجموعه به چاپ رسیده، با بخشی از داستان زندگی دو كارمند روبه‌رو هستیم كه به صورت خیالی به جزیره‌ای متروک وارد می‌شوند و باید برای نخستین بار در مواجهه با انسان‌ها و مشكلات از خودشان دفاع كنند. این دو كارمند آنقدر در اتاق كار كوچك خود درگیر شده‌اند كه هیچ تصوری از دنیای اطرافشان ندارند. این داستان كوتاه به نوعی نقدی است بر نظام بروكراتیك كشور روسیه كه می‌توان آن را به شرايط زندگی در كشورهای زیادی تعمیم داد.

اثری كه در این كتاب از رابینسون با عنوان «حمله موفقیت‌آمیز» منتشر شده در حدود 50 صفحه است و بر اساس یک فرض ساده شكل گرفته است: چه اتفاقی می‌افتاد اگر پرواز شوم بر فراز هیروشیما با كمی تغییر انجام می‌شد؟

«راج زمستانی» نوشته دیكاریو داستان كوتاهی است كه در سال 1993 نامزد دریافت پنج جایزه ادبی از جمله جوایز «هوگو» و «ورلد فنتسی» شد. این اثر با روایتی اول شخص، داستان زندگی فردی را در قالب خاطراتش از سال 1971 تا دسامبر 2008 دنبال می‌كند. عنوان این كتاب به درختچه‌ای اشاره دارد با میوه‌های قرمز رنگ و گرد كه تا ارتفاع پنج متر هم رشد می‌كند.

مجموعه داستان «رویای ارواح» با ترجمه مهرناز رحیمی در 252 صفحه و به بهای 6هزار و 500 تومان از سوی نشر افكار روانه بازار كتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط