شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
نقش پشت پرده بانوي اول آمريكا در سياست اين كشور به چاپ رسيد

روزنامه نگار آمريكايي در جديد ترين اثر خود، به نحوه حضور بانوي اول آمريكا در كاخ سفيد و دخالت ها و تاثير او بر سياست هاي رييس جمهور آمريكا و تصميمات سياسي اين كشور پرداخته است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از «واشنگتن پست»، «جودي كانتور» خبرنگار روزنامه نيويورك تايمز، در كتاب جديد خود «اوباماها» تصويري از تنش هاي بين بانوي اول آمريكا و «رام امانوئل» ريس كاخ سفيد و «رابرت گيبس » مشاور مطبوعاتي سابق رييس جمهور را به نمايش مي گذارد.

آسوشيتد پرس نسخه اي از كتاب را به دست آورده و تايمز اقتباسي 3300 كلمه اي از آن را در وب سايت خود قرار داده و ظاهرا به دنبال اخذ گزارش هاي بيشتري است. اين كتاب برپايه مصاحبه با بيش از 30 تن از مشاوران سابق رييس جمهور نوشته شده با این حال رييس جمهور و بانوي اول آمريكا از مصاحبه درباره اين كتاب امتناع كرده اند.

اين كتاب تصويري از «ميشل اوباما» را در فرايند تكاملي اش از آغاز رقابت تا نقش همه جانبه اش در كاخ سفيد ارایه مي دهد اما همه اينها در حالي اتفاق مي افتد كه او «نيرويي ناشناخته» در تعقيب اهداف ریيس جمهور است.

او عموما به عنوان جهره اي دوست داشتني و مردمي از جناح ملايم كاخ سفيد است؛ كسي كه آماده درس دادن به بچه ها يا ارتقاي تمرين های ورزشی به عنوان ابزاري براي كاستن از چاقي بچه هاست.

بر طبق نظر كانتور، ميشل اوباما در سال 2010 زماني كه سیاست حمایت از بیمه های سلامتی  رييس جمهور به نظر مي رسيد كه از هم بپاشد، اجازه داد تا مردم بدانند كه او از چگونگي بررسي اين استراتژي در كاخ سفيد نگران است. كانتور مي نويسد بعد از آن‌كه گزارش هاي رسانه اي نشان دادند كه امانوئل، ریيس كاخ سفيد از دنبال كردن پياده سازي قانون سلامت عمومی ناراحت است امانوئل استعفاي خود را تقديم كرد، اما ریيس جمهور اين درخواست را رد كرد.

اما كانتور مي نويسد كه در بهار، خانم اوباما «آشكارا گفت او فكر مي كند همسرش، بر طبق نظر مشاورانش به يك تيم جديد نياز دارد».

كاخ سفيد واكنش سردي به اين كتاب نشان داده و آن را «تصويري خيلي نمايشي از اخباري قديمي» ناميد و تاكيد کرد كه زوج اول آمريكا با نويسنده صحبت نكردند و او كسي است كه آخرين بار در سال 2009 با آن‌ها براي يك مجله مصاحبه كرد.

«اريك شولتز» سخنگوي كاخ سفيد گفت: احساسات، افكار و لحظاتي خصوصی که در اين كتاب شرح داده شده اند اگرچه اغلب ظاهرا به رييس جمهور و همسرش استناد داده شده اند، اما عمدتا منعكس كننده افكار خود نويسنده هستند. اين گزارش هاي دست دوم جزو لاينفك هر دولتي در تاريخ سياسي مدرن و عمدتا اغراق آميز هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها