سه‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷
«وزن شعر فارسي از ديروز تا امروز» منتشر مي‌شود

«وزن شعر فارسي از ديروز تا امروز» همراه با مقدمه مفصل اميد طبيب‌زاده درباره تاريخچه مطالعات عروض تا پايان امسال از سوي انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسي راهي بازار كتاب مي‌شود. در اين اثر 17 مقاله به قلم صاحب‌نظران عروض به چاپ رسيده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «وزن شعر فارسي از ديروز تا امروز» همراه با مقدمه مفصل اميد طبيب‌زاده درباره تاريخچه مطالعات عروض تا پايان امسال از سوي انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسي راهي بازار كتاب مي‌شود.

طبيب‌زاده، برگزيده هشتمين دوره جشنواره نقد كتاب، درباره اين كتاب گفت: در اين كتاب مجموعه‌اي از سخنراني‌هاي استادان عروض و قافيه زبان و ادب فارسي و فرهنگستان جمع‌آوري شده است كه با يك مقدمه مفصل درباره تاريخچه مطالعات وزن‌شناسي  و عروض در تاريخ ادبيات فارسي به چاپ مي‌رسد. 

وي افزود: در اين كتاب 15 مقاله آمده و همچنين گزارشي از ميزگرد هم‌انديشي صاحبنظران عروض شعر فارسي نيز گنجانده شده است. در مجموعه اين مقالات اغلب ديدگاه‌هاي متنوع و چالشي درباره وزن شعر فارسي جمع‌بندي و تشريح شده است.
 
ابوالحسن نجفي، علي‌اشرف صادقي، محسن ذاكر‌الحسيني، احمد سميعي ‌گيلاني و اميد طبيب‌زاده،‌ برخي از پژوهشگران و استاداني هستند كه در اين كتاب مقالات آنان به چاپ رسيده است. 

كتاب «دستور زبان فارسي» طبيب‌زاده نيز به زودي از سوي نشر مركز منتشر مي‌شود. به گفته اين پژوهشگر، اين كتاب كه نقد نظري زبان فارسي است، براساس نظريه وابستگي تشريح و توصيف شده  است.

اميد طبيب‌زاده، برگزيده بخش ادبيات هشتمين دوره جشنواره نقد كتاب، براي مقاله «واژگاني براي زبان فارسي» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط