چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
منتظر شاهكارهای فانتزی باشيد

«فرزاد فربد» كه به تازگي انتشارات پريان را راه‌اندازي كرده است، قصد دارد مجموعه‌ا‌ي بزرگ از شاهكارهاي فانتزي و علمي تخيلي را منتشر كند.

ايبنا نوجوان: «فرزاد فربد» مترجم كتاب‌هاي كودكان و نوجوانان كه مدتي پيش كتاب «كوكي» از او منتشر شد، به‌تازگي انتشارات پريان را تاسيس كرده است. 

او درباره‌ي كتاب‌هايي كه قرار است در «پريان» منتشر كند گفت: «مجموعه‌ي بزرگ شاهكارهاي فانتزي، علمي و تخيلي شامل آثار شاخص سبك فانتزي است كه نزديك به 20 جلد از آن توسط مترجمان مختلف در حال ترجمه است. «كاترينا وَرزي»، «سميه كرمي» و «فرناز خوشبخت» برخي از مترجماني‌ هستند كه در اين طرح مشاركت دارند.»

اين مترجم درباره‌ي كتاب‌هايي كه در اين مجموعه منتشر مي‌شوند ادامه داد: «برخلاف چيزي كه در بازار كتاب مي‌بينيم، تلاش كرديم تا كتاب‌هاي خوب در اين سبك را انتخاب و ترجمه كنيم. برخي نويسندگان اين كتاب‌ها در ايران شناخته شده‌اند و البته برخي هم زياد شناخته شده نيستند. هم‌چنين آثاري را انتخاب كرديم تا همه‌ي شاخه‌هاي سبك فانتزي را پوشش دهد. بعضي از اين كتاب‌ها مجموعه داستان‌ و برخي هم رمان هستند.»

از ديگر كتاب‌هايي كه به‌زودي توسط انتشارات پريان منتشر مي‌شود مي‌توان به مجموعه‌اي علمي اشاره كرد. اين مجموعه با شخصيت محوري پسري به نام «هنري» به موضوعات گوناگوني مانند فضا، بدن انسان و دايناسورها مي‌پردازد.
اين مجموعه كه به شكل كميك استريپ (كتاب تصويري) منتشر مي‌شود، اثر‌ي از «فيليپ آروا» است كه فربد پيش از اين مجموعه‌ي سه جلدي «ادي ديكنز» را از او ترجمه كرده بود.

مجموعه‌ي «رام‌كردن اژدها» با ترجمه‌ي «فرزين سوري» از ديگر مجموعه‌هايي است كه انتشارات پريان منتشر مي‌كند. تا كنون ترجمه‌ي دو عنوان از مجموعه تمام شده است.

مجموعه‌ي «هنك، سگ گاوچران» مجموعه‌اي از «جان آر اريكسون» است كه تاكنون نزديك به بيست عنوان از آن با ترجمه‌ي فربد منتشر شده است. او درباره‌ي ادامه‌ي ترجمه و انتشار اين مجموعه هم گفت: «جلدهاي بيست‌ويكم و بيست‌ودوم مجموعه به‌تازگي مجوز گرفته‌اند كه «پرونده‌ي گربه‌ي خون‌آشام» و «پرونده‌ي نيش دوتايي زنبور پشمالو» نام دارند. اميدوارم به‌زودي ترجمه‌ي جلدهاي بعدي مجموعه را آغاز كنم؛ چون هنك طرفداراني دارد كه به‌خاطر آن‌ها بايد ترجمه را ادامه دهم. ضمن اين‌كه قرار است از اين پس كتاب‌هاي مجموعه‌ي هنك با شكل و شمايل جديد و مانند عناوين اصلي كتاب منتشر شوند.» 

در مجموعه‌ي «هنك سگ گاوچران» سگي به نام هنك ماجراهاي مزرعه‌ي محل زندگي‌اش را تعريف مي‌كند.
نخستين عنوان از اين مجموعه با نام «ماجراهاي دست اول هنك سگ گاو چران» در سال 1983 منتشر و در عرض شش هفته ناياب شد.
«جان آر اريكسون» نويسنده‌ي اين كتاب خودش هم مدتي به عنوان گاوچران و مزرعه‌دار فعاليت كرده است.

يكي ديگر از ترجمه‌هاي فربد كه به‌زودي منتشر مي‌شود، اثري از «فيليپ پولمن» به نام «مترسك و خدمتكارش» است.
اين كتاب مجوز گرفته و مراحل انتشار را طي مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها