سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
بزرگداشت احمد خواجه‏نصیر طوسی و حمیده علمی غروی

نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد، از دو پیسکسوت تألیف و تدوین کتاب‏های آموزشی تقدیر می‏کند.

ایبنا نوجوان: دقایقی پیش دبیرخانه نهمین جشنواره کتاب‏های آموزشی رشد اعلام کرد که با برگزاری یک مراسم بزرگداشت، از احمد خواجه‏نصیر طوسی و حمیده علمی غروی تقدیر می‏کند. 

بنا به گزارش این دبیرخانه، قرار است فیلم کوتاهی از زندگی آن‏ها به نمایش درآید و به پاس یک عمر کوشش در پدیدآوردن آثار آموزشی ارزشمند، لوح یادبود نهمین جشنواره به آن‏ دو اهدا شود.

 

گفتنی است خانم حمیده علمی غروی، دو هفته پیش، روز 16 آذر ماه جاری درگذشت. 

وبگاه جشنواره نهم با اعلام این خبر نوشت: «دست اجل، بر دست‏اندرکاران این جشنواره، پیش‏دستی کرد و در حالی که کم‏تر از سه هفته به این مراسم باقی‏مانده بود، بر خدمات 50 ساله او مهر پایان زد.»
 


حمیده علمی غروی در سال 1307 در شهر نجف به دنیا آمد. وی از نوادگان میرزا حبیب‏الله رشتی بود که از علمایی بزرگ نجف به شمار می‏رفت. او در 15 سالگی به میهن خود برگشت و در سال 1339 پس از اخذ لیسانس به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمد و به این ترتیب پرونده پنجاه ساله خدمات علمی و آموزشی را گشود. 

احمد خواجه‏نصیر طوسی نیز متولد 1306 است در طول عمر خود، آثار ارزشمند زیادی را به جامعه آموزشی کشور خصوصاً علاقه‏مندان فیزیک و شیمی عرضه کرده است. ترجمه کتاب "فیزیکدانان بزرگ " از آثار قابل اشاره اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها