شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
دوره آموزشی «فلسفه هنر» در شهر كتاب برگزار مي‌شود

دوره آموزشی «فلسفه هنر» با تدریس مسعود علیا در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. مفاهیم کلیدی، نظريه‌ها و هستي‌شناسي، سه بخش اصلي اين دوره آموزشي‌اند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز فرهنگي شهر كتاب، این دوره آموزشی در سه بخش برگزار می‌شود كه بخش نخست ناظر به «مبانی و اصطلاح‌شناسی» است و در آن مفاهیم کلیدی فلسفه هنر در بستر توصیف وجوه تمایز نگرش مدرن و نگرش پیشامدرن به هنر بررسي می‌شود. 

بخش دوم به بخشي از مهم‌ترین «نظریه‌های هنر» مانند نظریه نهادی هنر، نظریه میمسیس(مهم‌ترين و موثرترين نظريه فلسفه هنر در غرب) و همچنين نظریه فرم معنادار می‌پردازد. 

بخش سوم به «هستی‌شناسی هنر» اختصاص دارد. در این بخش به مهم‌ترین مسايل مربوط به منزلت وجودی آثار و قالب‌های هنری در متن دیدگاه‌های ایدئالیستی، پدیدارشناختی و تحلیلی با نظر به آرای فیلسوفانی مانند گادامر و هایدگر پرداخته مي‌شود.

این دوره آموزشی طي 10 جلسه در روزهای سه‌شنبه ساعت 14 تا 16 برگزار می‌شود و آغاز آن از 20 دی ماه سال جاري خواهد بود.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام تا 15 دی ماه فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم مراجعه کنند يا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌هاي ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط