شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
84 عنوان كتاب‌ شاخص كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان

كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان 84 عنوان از كتاب‌هاي خود را به زبان‌هاي فارسي، عربي، انگليسي و ايتاليايي در بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب دوحه قطر به نمايش گذاشته است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط‌ عمومي كانون، ايران ميهمان افتخاري اين دوره از نمايشگاه است و علاوه بر كانون، 20 ناشر ديگر ايران نيز به عرضه‌ كتاب‌هاي مختلف خود مي‌پردازند. 

تعدادي از نويسندگان و هنرمندان و صاحب‌نظران عرصه ادبيات كشور به ويژه ادبيات كودك و نوجوان نيز در اين دوره حضور دارند. در مجموع بيش از 430 ناشر از 41 كشور جهان، كتاب‌هاي خود را در معرض ديد بازديدكنندگان اين نمايشگاه در دوحه قرار داده‌اند. 

در مراسم گشايش اين نمايشگاه، حمد بن عبدالعزير الكواري وزير فرهنگ و هنر قطر و سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي جمهوري اسلامي ايران از غرفه كانون ديدن كردند و كارشناسان اين غرفه به معرفي كانون و محصولات و توليدات آن پرداختند و هدايايي نيز به رسم يادبود به آن‌ها تقديم شد. 

كتاب‌هاي ارايه شده در غرفه كانون به صورت عمده آثاري است كه در آن فرهنگ، هنر، ادبيات و غناي تمدن كهن ايران، اسلامي و نمود آن در كتاب‌هاي كودك و نوجوان در معرض ديد بازديدكنندگان قرار مي‌گيرد. 

مجموعه آثار طرح رمان نوجوان امروز مانند، اولين روز تابستان، قنديل كوچك، شاهين‌ها و بشكه باروت، هستي، دختري با روبان سفيد، باغ كيانوش و عاشقانه‌هاي يونس، كتاب‌هاي كودكان و خردسالان، آثار شاخص مذهبي، كتاب‌‌هايي مانند آن بالا اين پايين، پرچم ايران ما، «ارنگ ارنگ بگو چه رنگ؟» برنده جايزه معتبر افق‌هاي تازه جشنواره كتاب بولونيا ايتاليا و طوطي و بازرگان از جمله اين آثار است. 

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب دوحه قطر از 21 آذر آغاز شده است و به مدت ده روز ادامه مي‌يابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها