چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
سه‌گانه فاضل نظری به چاپ بيستم رسيد

چاپ بیستم سه‌گانه شعری فاضل نظري شامل دفترهای شعر «آن‌ها»، «گریه‌های امپراتور» و «اقلیت» به زودي از سوي انتشارت سوره مهر راهي بازار كتاب مي‌شود.-

به گزارش پایگاه خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از انتشارات سوره‌مهر، بعد از گذشت حدود سه سال از انتشار دفتر شعری «آن‌ها»، «گریه‌های امپراتور» و «اقلیت» که جزو سلسله کتاب‌های نقره‌ای سوره مهر هستند، این سه‌گانه، برای بیستمین بار منتشر خواهد شد.

دفتر شعری «گریه‌های امپراتور» عنوان نخستین مجموعه نظری و مجموعه 38 سروده از وي است.

این دفتر با شعر «بیم فرو ریختن» آغاز می‌شود: 

بیقرار توام و در دل تنگم گله‌هاست
آه بی تاب شدن عادت کم حوصله‌هاست

«اقلیت»، دومین دفتر شعر نظری، شامل 38 سروده در یک دفتر از این سه‌گانه است که با شعر «عشق» آغاز می‌شود:

توان گفتن آن راز جاودانی نیست!
تصوری هم از آن باغ ارغوانی نیست

مجموعه غزل‌‎های «آن‌ها» هم به عنوان سومین دفتر شامل 51 غزل است که در نهمین دوره کتاب فصل در بهار سال 1388، در بخش شعر به عنوان اثر ممتاز و برتر معرفی شد. نظری در ابتدای این دفتر آورده:

«در روز گاه شما آن‌هایی است. خود را با آن‌ها همراه کنید. آن‌هایی که چون ابر می‌گذرند.» 

شعر خستین این دفتر هم با این بیت آغاز می‌شود:

وضع ما، در گردش دنیا چه فرقی می‌کند
زندگی یا مرگ، بعد از ما چه فرقی می‌کند

نظری پیش‌تر در مورد قالب اشعارش گفته است: «سعی کرده‌ام روایت تازه‌ای از غزل کهن فارسی را داشته و تصویر واقعی غزل را به مفهوم واقعی نشان دهم.»

به باور وی غزل در دوره‌های گذشته فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و آنچه بر ذهن جوان‌ها نقش بسته، اغلب توجه به پیکره و فرم غزل بوده که جدا از کل غزل نیست.

او به گفته خود در این مجموعه سعی کرده روح غزل را حاکم و غزلیات را از کارهای محیر‌العقول که سبب فاصله شعر با حقیقت می‌شود، دور نگه دارد. 

بیستمین چاپ سه گانه فاضل نظری تولید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است که از سوی انتشارات سوره مهر با شمارگان دو هزار و ۵۰۰ نسخه و با قیمت هفت‌هزار و ۹۰۰ تومان به چاپ خواهد رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها