پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۰
500 کتابخانه کلاسی در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش استان بوشهر از راه‌اندازي 500 کتابخانه کلاسی در اين استان خبر داد و گفت: تاسيس و راه‌اندازي اين كتابخانه‌ها تا پايان بهمن ماه سال جاري ادامه خواهد داشت.-

علی موحدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: طرح کتابخانه کلاسی که از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش محسوب مي‌شود، از اهمیت فراوانی در تثبیت آموزه‌های درسی برخوردار است.

وي افزود: با توجه به این‌که فضای کافی و مناسب در بیشتر مدارس این استان برای ایجاد کتابخانه مرکزی وجود ندارد، بهترین گزینه برای دسترسی آسان دانش‌آموزان به کتاب، توسعه کتابخانه‌های کلاسی در مدارس به ویژه در مقطع ابتدایی است. 

معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش استان بوشهر يادآور شد: در نخستين مرحله از اجرای این طرح، با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس، معاونت برنامه‌ریزی استانداری بوشهر و مدارس، 500 کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی استان بوشهر راه‌اندازی می‌شوند. مراسم نمادین افتتاح این طرح، هفته آينده در دبستان «معینی» استان بوشهر انجام خواهد شد.

موحدي در پايان گفت: برای اجرای این طرح، ساخت قفسه کتابخانه و تهيه کتاب مورد نیاز هر گروه سنی برای کلاس‌های پايه‌هاي نخست تا پنجم ابتدایی به 700 میلیون ریال اعتبار نيازمنديم که اميدواريم از سوي مسوولان استان شاهد تامين آن باشيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط