دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
«اخلاق در قرآن و عترت» از زمزم هدايت جوشيد

انتشارات زمزم هدايت قم به تازگي كتاب «اخلاق در بيان قرآن و عترت» را منتشر كرده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب به بررسي اخلاق و عبوديت در كلام قرآن كريم، ‌پيامبر اسلام(ص)،‌امامان معصوم(ع) و برخي بزرگان و عالمان ديني مي‌پردازد.

نخستين فصل اين كتاب به ارايه مطالبي درباره قرآن، گناه و صواب، پيروي و طغيان و برخي موضوعات ديگر از جمله بحث‌هاي قرآني درباره بهشت و جهنم،‌ مذمت دنيا در قرآن ‌و توجه به روز قيامت پرداخته است. «هدف آفرينش، معجزه بودن قرآن،‌ هدايت در قرآن، قرآن و مذمت دنيا و گناه، حجاب قلب» عنوان برخي مطالب فصل نخست را تشكيل مي‌دهند.

در بخش «بالاترين انگيزه خدايي شدن» در فصل نخست آمده است: «بالاترين و مهم‌ترين عاملي كه سبب مي‌شود انسان به اخلاق اسلامي متخلق باشد و راهي جز راه رسولان و امامان نرود، آن است كه انسان موحود و خداجوي،‌ يقين و باور داشته باشد كه خالق و رب او، عليم و خبير است و از همه احولات او آگاه و داراي علم حضوري است و از علم خداوند نمي‌تواند غايب باشد و نمي‌تواند خود را از علم او مخفي نگاه بدارد و از هر آنچه از اعمال خير و شر انجام مي‌دهد، خداوند باخبر است»

«اخلاق در بيان معصومين» عنوان دومين فصل كتاب «اخلاق در قرآن و عترت» است. از جمله مهم‌‌ترين مباحث اين فصل مي‌توان به «توحيد در زبان امام علي(ع)، دستورات امام علي(ع) به ظلم‌ستيزي، ارزش حق گفتن، ايمان در گرو خوف و رجا» شاره كرد. اين فصل همچنين به بيان برخي گفتارها و اعمال امامان ديگر مي‌پردازد و از اين روايات، نتيجه‌هاي اخلاقي مي‌گيرد. يكي از بخش‌هاي مهم اين فصل، «حقوق همسايگي از ديد ائمه اطهار(ع)» است. در اين بخش به نقل از امام سجاد(ع) آمده است: «خدايا! درود فرست بر محمد و خاندانش و مرا در همسايگان و دوستانم كه به حق ما آشنا هستند (يعني امامت ما را باور دارند) و با دشمنان ما مخالفت مي‌كنند، همراهي فرما.»

فصل پاياني كتاب «اخلاق در قرآن و عترت» به موضوع اخلاق در گفتار و سيره علما اختصاص دارد و به بيان نكات اخلاقي و شرح تصاويري از سيره بزرگاني از جمله آيت‌الله بروجردي، آيت‌الله مدني، امام خميني(ره)، ميرزاي شيرازي و شهيد مدرس مي‌پردازد.

كتاب «اخلاق در قرآن و عترت» تاليف حجت‌الاسلام نورالدين حيدري زنجاني با شمارگان 2000 نسخه و به بهاي 40000 ريال توسط انتشارات زمزم هدايت وارد بازار كتاب كشور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط