جمعه ۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
«آخرين ستاره» ديده شد

متن كامل يادداشت‌هاي روزانه‌ ديده‌بان لشكر 14امام حسين (ع) شهيد «حسين كهتري» در كتاب «آخرين ستاره» به اهتمام جانمراد احمدي گردآمده و از سوي نشر ستارگان درخشان منتشر شده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، «آخرين ستاره» نخستين اثر بازنگري شده پس از ادغام موسسات حفظ آثار لشكر امام حسين (ع) و لشكر 8 نجف اشرف و مركز حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان است.

اين كتاب پيش از اين با عنوان «س‍ف‍ر: يادداشت‌هاي روزان‍ه‌ ش‍ه‍ی‍د ح‍س‍ی‍ن‌ ک‍ه‍ت‍ری‌» در سال 1375 از سوي دف‍ت‍ر ادب‍ی‍ات‌ و ه‍ن‍ر م‍ق‍اوم‍ت‌ منتشر شده است. چاپ جديد اين كتاب با عنوان «آخرين ستاره» حاصل يادداشت‌هاي شهيد كهتري و پنج دفترچه خاطرات اوست كه با كمك خانواده وي جمع آوري و به مركز حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان سپرده شد.

اين كتاب به همراه 95 عكس، يك اثر خودنگاشته از رزمنده‌اي است كه علاوه بر حضور در مناطق جنگي و مبارزه با دشمنان داخلي و خارجي، سعي دارد دغدغه‌هاي نسل جوان دوره خود و دهه اول انقلاب اسلامي را در نوشته‌هايش منعكس و با دقت اتفاقات اجتماعي، سياسي و نظامي پيرامون خود را مورد تحليل و ارزيابي قرار دهد.

نخستين خاطره شهيد كهتري با عنوان «اولين خبر» روايت تشييع جنازه‌ شهيدي از روستاهاي اطراف كاشان و آخرين يادداشت مربوط به 10 روز قبل از شهادت وي است.

جانمراد احمدي يادداشت‌هاي شهيد كهتري را در هشت فصل «آغاز جنگ تا عمليات شياكوه»، ‌«از آزادي خرمشهر تا پاسگاه زيد»،‌ «از والفجر 4 تا عمليات بدر»،‌ «از بمباران شهر‌ها تا عمليات ايذايي»، «از ارتفاعات غرب تا عمليات والفجر 9»، «از كارخانه نمك تا كربلاي 4»، «از شيميايي شدن تا حمله ناو آمريكايي به هواپيماي مسافربري ايران»، «از پذيرش قطعنامه تا...» به اضافه ضمايم زندگي‌نامه و عكس‌ها و اسناد و فهرست اعلام گرآوري كرده است.

كتاب «آخرين ستاره» در قطع رقعي و 500 صفحه با شمارگان 3 هزار نسخه و بهاي 110 هزار ريال از سوي نشر ستارگان درخشان وابسته به سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس سپاه و بسيج استان اصفهان منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط