دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶
«گل يك شب» بر پيشخان كتابفروشي‌ها مي‌رويد

نسرين مومني‌راد، زندگينامه سردار شهيد روحاني «مهدي عبدالله‌پور» را در قالب داستان بلند نوشته است. عبدالله‌پور جانشيني تيپ يكم لشكر 25 كربلا را در دفاع مقدس برعهده داشته است.-

مومني‌راد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: «گل يك شب» با فعاليت‌هاي مبارزاتي مهدي عبدالله‌پور در دوران قبل از پيروزي انقلاب آغاز مي‌شود. 

وي ادامه داد: با آغاز جنگ تحميلي عراق عليه ايران، در قالب اولین گروه‌های اعزامی بسیج از بابل به جبهه رفت و فرماندهي گروهان المهدي(عج) از گردان علي‌بن‌ابي‌طالب(ع) لشكر 25 كربلا را بر عهده گرفت.

مومني‌راد با اشاره به تاثير شهيد عبدالله‌پور در شناسايي مناطق عملياتي والفجر 8 و كربلاي 5 كه در كتاب «گل يك شب» به تصوير كشيده شده، گفت: وي در عمليات كربلاي 5 جانشيني تيپ يكم لشكر 25 كربلا را برعهده داشت و در همين عمليات به شهادت رسيد.

مهدي عبدالله‌پور سال 1341 در شهرستان تنكابن به دنيا آمد و در عمليات‌هاي فتح‌المبين، ‌بيت‌المقدس، خيبر،‌ بدر،‌ والفجر 4 و 6 و كربلاي 4 نيز حاضر شد.

كتاب «گل يك شب» در 300 صفحه از سوي سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سپاه وبسيج استان مازندران منتشر و روانه بازار كتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط