یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸
۲۵ دفتر شعر از شاعران جوان منتشر می‌شود

حوزه هنری استان تهران در ادامه برنامه‌های حمایت از شاعران جوان، مجموعه ۴۰ دفتر شعر از آثار این شاعران را در دست آماده‌سازی دارد. در حال حاضر ۲۵ دفتر از این مجموعه آثار مراحل اداری انتشار را از سوی انتشارات سوره مهر طی می‌کنند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ابنا) به نقل از پایگاه خبری سوره ‌مهر، عباس محمدی، مسوول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه‌هنری تهران گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از شاعران جوان و همچنین جدی بودن بحث شعر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی شعر در ساحت ادبیات به عنوان یک رویکرد جدی ادبی مطرح شد.

وی افزود: شاعران صاحبنامي چون قیصر امین‌پور، سید حسن حسینی و دیگر شاعران نیز از ميان همین شاعران جوان معرفی شده‌اند.

مسوول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان تهران ادامه داد: حوزه هنری استان تهران به منظور حمایت و معرفی شایسته شاعران جوان، به انتخاب دفترهای شعری از میان آثار ۱۶۰ شاعر اقدام کرده است. پس از بررسی‌های صورت گرفته، تصمیم بر این شد که ۴۰ دفتر شعر در یک مجموعه مناسب منتشر شود.

وی درباره نام برخی از این شاعران توضیح داد: اکثر این شاعران پیش‌تر نیز مجموعه شعری منتشر کرده‌اند. صالح سجادی، سینا علی‌محمدی، انسیه موسوی، علی سلیمانی، محمد صابری، مجید سعدآبادی، مهدی رحیمی، علیرضا رجبعلی‌زاده، عالیه بهرامی و هادی حسنی برخی از این شاعران هستند.

به گفته محمدی اغلب این دفترهای شعر در قالب غزل سروده شده‌اند و قرار است در حجمی یکسان و با گرافیک و صفحه‌آرایی مناسب و هماهنگ منتشر شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط