جمعه ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
تحلیل ساختاری داستان های رستم و سهراب و رستم و اسفندیار

دکتر سپیده جواهری، شاهنامه پژوه سخنران آذرماه باشگاه شاهنامه پژوهان ایران خواهد بود و به تحلیل ساختاری داستان های رستم و سهراب و رستم و اسفندیار با تکیه بر نظریه پراپ می پردازد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، باشگاه شاهنامه پژوهان ايران در سومين دوره از سخنراني‌هاي ماهانه شاهنامه‌پژوهي، از دکتر سپیده جواهری، شاهنامه پژوه دعوت كرده تا درباره تحلیل ساختاری داستان های رستم و سهراب و رستم و اسفندیار با تکیه بر نظریه پراپ براي دوستداران شاهنامه سخنراني كند.
دوره‌هاي سخنراني‌هاي شاهنامه‌پژوهان ايران که از مهرماه براي شناخت هر چه بيشتر دوستداران شاهنامه آغاز شده است هر ماه ميزبان يک شاهنامه‌پژوه خواهد بود.

نخستين سخنراني اين دوره‌ها را دکتر شروين وکيلي با موضوع در «ستايش شاهنامه» بر عهده داشت که با استقبال علاقه‌مندان شاهنامه و فردوسي همراه بود. اين دوره‌ها با موضوع «آرمانشهر فردوسي» در آبان ماه با سخنرانی دکتر محمود جعفري دهقي، مدير گروه فرهنگ و زبان‌هاي باستاني دانشگاه تهران پی گرفته شد.

نشست شاهنامه‌پژوهي، شنبه (19 آذر) ساعت 17 در موسسه فرهنگي هنري جمشيد جاماسیان به نشاني خیابان خردمند شمالي، کوچه ششم (شهيد اعرابي) برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها