دوشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
«حقیقت مثله» در قاب كتاب گنجيد

کتاب «حقیقت مثله» كه به كوشش مهدی مطهر پديد آمده، اثري است كه با ذكر مصائب سالار شهیدان، ماجرای تاسوعا و عاشورای حسینی را روايت مي‌كند. اين اثر را انتشارات نقش اندیشه به تازگي منتشر كرده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات نقش اندیشه، اين نوشتار مجموعه‌اي از دل‌نوشته‌های عاشورایی، روایات، داستان‌ها و احادیثی از امام حسین(ع) و رخدادهاي روز تاسوعا و عاشورای حسینی را دربر دارد. 

كتاب حاضر در سايه نثري ادبي به دايره احساسات مخاطبان وارد مي‌شود و آن‌ها را با روايت كربلا با قلمي ديگر همراه مي‌سازد. بازخواني اين واقعه عظيم تاريخي كه درد و رنج آن تا ابد بر دل محبان اهل‌بيت(ع) ‌سنگيني مي‌كند، در اين روزهاي عزاداري، درك مصائب سالار شهيدان را ملموس‌تر و رسالت شيعه را بر قلب علاقه‌مندان سنگين‌تر مي‌سازد.

مهدی مطهر در بخشی از این کتاب آورده است: «حسین در خون خدا غوطه ور بود و زینب در غم دو عالم اما نه کسوفی گریبانگیر خورشید شده تا او را سیاهپوش کند و نه تلنگری چون زلزله، زمین را به خود آورد حلقه اتصال زمین و آسمان از هم گسست اما چرخ روزگار چونان گذشته چرخید. 
... خنده‌ای بر لبانش آمد خنده‌ای که همه اهل حرم را مسرور کرد اما چه زود خنده جای خود را به گریه داد. خواب بود، انگار خواب آب دیده بود اما همان آب نیز گویی بر او حرام بود چرا که گریه، خنده‌اش را خاتمه داد.»
 
انتشارات نقش اندیشه در آستانه سالروز شهادت سومين پيشواي شيعيان امام حسين(ع) کتاب «حقیقت مثله» را با شمارگان 3000 نسخه، 99 صفحه پالتویی و به بهاي 18000 ريال روانه بازار كتاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط