یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵

پتر کهل پسر هلموت کهل صدراعظم پیشین آلمان در نظر دارد از هریبرت شوان نویسنده یک کتاب پرفروش درباره «هانلوره کهل» شکایت کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، کهل که شخصا در سال 2002 با دونا کوجاکینسکی یک کتاب زندگینامه در مورد «هانلوره کهل» مادرش منتشر کرده است در مصاحبه ای با نشریه زودویچه، شوان را به خاطر سرقت ادبی بخش هایی از کتابش مورد انتقاد قرار داده است.

کهل در این مصاحبه اظهار كرده است: کتاب پرفروش شوان با نام «بانویی در کنار او» پر از نقاطی است که مطالب آن با اندکی تغییر از کتاب من برداشته شده است. برای من محرز شده که مطالب بیش از 70 صفحه از کتاب وی با کتاب من مطابقت می‌کند و مشتمل بر مطالبی است که تنها ممکن است که از کتاب من برداشته شده باشد ؛مثل مطالبی که من از دفترچه خاطرات مادربزرگم نقل کرده بودم.

در این بین انتشارات «درومر کناوئر» که در سال 2002 کتاب پتر کهل را منتشر کرد نیز تصمیم دارد به این شکایت بپیوندد. به این ترتیب کشمکش قضایی میان پسران کهل و هریبرت شوان بحرانی‌تر می‌شود. والتر و پتر کهل پیشتر موفق شدند حکمی موقت را علیه شوان به دست آورند. شوان ادعا کرده بود که برادران کهل مادرشان را پیش از خودکشی اش در سال 2001 تنها گذاشته و وی را به حال خود رها کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها